Maxi cosi

Missygirl

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Dere som har detta bilsetet, når tar dere ut nyfødtputa?
Tok det ut her, men tror jeg må sette det inn igjen da hun kanskje ble litt for rett i ryggen?
Litt uker 12 uker gammal, ca 5700 gram og 58 cm..

Har tatt det ut, alt for trangt med. Synes det er litt knapt med den hodeputa også... 11 uker, sikkert snart 7 kg og 62 - 63 cm ca.

Last edited:
Dere som har detta bilsetet, når tar dere ut nyfødtputa?
Tok det ut her, men tror jeg må sette det inn igjen da hun kanskje ble litt for rett i ryggen?
Litt uker 12 uker gammal, ca 5700 gram og 58 cm..
Vi har akkurat tatt det ut. Lille er 11 uker, men vet ikke hvor stor hun er. Var 5500g og 59cm ved 7 uker, og har nok vokst en del siden da. Var også usikker på om ho satt for rett, så vi satte det først inn igjen, men det ble rett og slett for trangt..

Vi har tatt det ut for lenge siden, da han rett og slett ble for lang for den. Men skulle ønske den bare kunne justeres høyere opp, iallefall det rundt hodet fordi hodet ikke lenger har noen skikkelig støtte lenger og det faller til siden når han sovner. Er 15 uker nå og veier 7 kg

Vi tok ut for lenge siden, han satt helt krøkkete. Vi kunne fjernet før, sånn rundt 2 mndr, men jeg tenkte ikke på at den kunne fjernes før seinere...

Tok det selve puta ut for ca 5 uker sia. Lille er 15 uker nå. Blei alt for trangt. Ho er ikke lengre enn 59 cm og 5000 gram på 3mnd kontrollen, men alikavel syntes jeg det er veldig knapt med den rundt hodet også :/ men lest at den bør være der til de er ca 4-5mnd? Stemmer dette?

Vi vurderer å fjerne nyfødtinnlegget og, men synes det blir så tomt og lite støttende rundt hodet hans da..?

Vi vurderer å fjerne nyfødtinnlegget og, men synes det blir så tomt og lite støttende rundt hodet hans da..?
Så lenge stroppene ikke går nedenfor skuldrene (enten litt ovenfor eller rett på), er de sikret. Komfort er evt eneste grunn for pute;)
Fjernet nyfødtinnlegget for en god stund siden - ble for trangt.

Vi har fjernet bare puta og beholdt støtten rundt nakken/hodet. Det er vel et par uker siden. Han var 62 cm og 6,2 kg ved 3 mnd.

Vi har maxi cosi, men våres nyfødtinnlegg er i en del da. Har den nye stolen deres. Vi har ikke tatt den ut ennå, bare justert stroppene oppover.

Vi har maxi cosi, men våres nyfødtinnlegg er i en del da. Har den nye stolen deres. Vi har ikke tatt den ut ennå, bare justert stroppene oppover.

Kan ta ut puta i de nye det er skumgummi inni trekket man kan fjerne:)

Kan ta ut puta i de nye det er skumgummi inni trekket man kan fjerne:)
I denne?
41acd78f71162b0f3f4dc83628fd2001

Den står i bilen nå så skal sjekke en annen dag, men mente jeg hadde sjekket før uten å finne noe måte å demontere den på. Men hun er ca 60cm og 6kg og passer fortsatt i den da

I denne?
41acd78f71162b0f3f4dc83628fd2001

Den står i bilen nå så skal sjekke en annen dag, men mente jeg hadde sjekket før uten å finne noe måte å demontere den på. Men hun er ca 60cm og 6kg og passer fortsatt i den da

Litt usikker:p var venninna mi som sa ho hadde kjøpt den nye, men at den også kunne gjerne puta inni trekke til. Men syntes ikke den ligna på den ho har. Så kan være jeg tar feil nå :)

Back
Topp