maxi cosi stol med base!

Superteam

Forumet er livet
vi har kjøpt maxi cosi med base! Også har vi prøvemontert den i vår bil med sele. og da føler vi den ble litt "løs" på en måte..
Selv om den var på det grønne!

Så har vi prøvekjørt litt biler i det siste, og kommet fram til at det blir en ford mondeo titanium x eller en titanium s :) og der er det isofix. vi lånte med en mondeo fra mandag- tirsdag og monterte barnesetet i den og, men følte det var litt "løst" der og!

syntes det var litt rart. så vi gikk på barnas hus på tirsdagen og spurte om det skulle være sånn eller om det er noe galt med setet! De sa at "sånn er alle" men vi tror ikke helt på det..
Hvordan er deres "maxi cosi barneseter???"

De er litt "slark" med sele jo, vi hadde det sist og endte opp med å sette basen på lofte!

Nå har vi kjøpt oss en bil med isofix og skal ha Maxi cosi sete med base til, kjøpt nytt sete siden vi måtet ha ny base og solgte liksågodt det andre!

Vi bruker isofix festene i bilen vår og er ikke noe slark her nei[:)]
Vet dessverre ikke hvordan det skal være med sele...

det var akkurat samme med isofix som med sele! Men ett fett hvordan det er med sele, vi skal bestille en ny bil, så den er det jo isofix i :)

men det var samme "løshet" på isofixen og beltet!

Basen satt greit på tror jeg, men når man klikket setet oppi basen kan man "rigge" litt på det.. og jeg føler det skal sitte BOM FAST!

ORIGINAL: Superteam 16.10.10

men det var samme "løshet" på isofixen og beltet!

Basen satt greit på tror jeg, men når man klikket setet oppi basen kan man "rigge" litt på det.. og jeg føler det skal sitte BOM FAST!

jeg har ikke prøvd med isofix på slikt sete, men sitter vel ikke helt bom fast..
Vet egentlig ikke på det området!

nei ikke jeg heller! Derfor jeg spør dere jenter:)

Vi ble plutselig litt usikre på det setet nå! Kanskje vi må få prøve et annet sete i bilen bare for å se hvordan de er.. De kan jo ikke bare si at "det skal være sånn" hvis det ikke skal være sånn heller.. Det går jo utover sikkerheten til babyen!

Det sitter jo fast, men du klarer å rugge det litt ja.. Er sånn det er. Hvis du drar det opp så sitter det jo fast...

Vi har maxi cosi med base og iso fix. Sitter veldig godt. Når vi har brukt det med kun sele er det litt løst syntes jeg.

Når det står i basen så føles den litt ruglete, men den sitter fast!
så ikke bekymre deg!

Har også hørt det at det sitter litt ruglete i setet, men sånn er det med isofixen også.. Det fikk hvertfall vi beskjed om da vi var å titta på seter[:)] 
Det sitter fast og går ikke utover sikkerheten..[:)]

Vi har forresten Mondeo og er superfornøyd[:D]

Noen som vet hvordan andre bilstoler er, om de er like vinglete?
Tenker bare siden MaxiCosi tross alt er kommet best ut i tester...

Vårt sete virker også litt løst oppi basen. Ikke fram og tilbake, men til sidene. Men du får det aldri i verden opp uten å trykke på den dingsen foran der.. Lurer på om jeg skrev et innlegg her eller på generell om det samme. Fikk ihvertfall til svar at "alle" var sånn [:)]

ORIGINAL: heart86

Er selve setet "løst" oppi basen??
sånn skal det jo ikke være...

vi hadde ingen problemer med det i de 10 mnd vi brukte det til Aron Leander hvertfall..[:)]

kanskje du skal prøve å få bytta?

Vi var nede på barnas hus for å klage! Og da sa de bare "det skal være sånn"

ORIGINAL: malone

Vi har maxi cosi med base og iso fix. Sitter veldig godt. Når vi har brukt det med kun sele er det litt løst syntes jeg.

det var like løst med både sete og isofix! Vi har prøvd begge deler! :)

ORIGINAL: nurkeklar er gravid

Har også hørt det at det sitter litt ruglete i setet, men sånn er det med isofixen også.. Det fikk hvertfall vi beskjed om da vi var å titta på seter[:)] 
Det sitter fast og går ikke utover sikkerheten..[:)]

Vi har forresten Mondeo og er superfornøyd[:D]

Ja kjøpte ikke dere den ganske nylig?? Kjempegode og kjøre! :) og store og romslige hvertfall :)

ORIGINAL: IngiManathingi

Noen som vet hvordan andre bilstoler er, om de er like vinglete?
Tenker bare siden MaxiCosi tross alt er kommet best ut i tester...

ja det er jo europas mest solgte stol.. KUN derfor jeg kjøpte det i grunn!! Så aner ikke hvordan andre bil-stoler sitter!!

ORIGINAL: mamihe

Vårt sete virker også litt løst oppi basen. Ikke fram og tilbake, men til sidene. Men du får det aldri i verden opp uten å trykke på den dingsen foran der.. Lurer på om jeg skrev et innlegg her eller på generell om det samme. Fikk ihvertfall til svar at "alle" var sånn [:)]

ja det er hvertfall til sidene det er løst! Kan liksom rigge litt på det fram og tilbake! Trodde det skulle sitte BOM FAST jeg!

hmm!

Back
Topp