Maxi cosi carbriofix

Solstråle26

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Jeg har veldig lyst på denne bilstoler da den er MYE lettere enn noen andre jeg har kjent på. Skulle derfor kjøpe det i går, men fikk beskjed om at dette setet ikke er godkjent i sidekollisjon, men at mange andre seter er det. Da ble jeg egentlig ganske frustrert, for fikk kjenne på de andre hun anbefalte og de var jo tre ganger så tung. ☹️ Bor et sted med masse trapper og tenker derfor på dette. Det føles også trygt og godt å kunne bære bilstol helt opp til huset på glatten i forhold til en bæresele (som det sikkert blir dersom det blir et tungt bilsete).

Det vil jo mest sannsynlig gå bra også med dette setet, men hva om vi faktisk havner i en bilulykke og babyen vår blir skadet. Vil jeg da tilgi meg selv for å ha godt for dette setet bare fordi det er lett å bære? Tviler litt på det... Flere i samme situasjon? Svar helt ærlig hva du hadde/har gjort.

Vedlegg

• Screenshot_20180728_100237.jpg
    Screenshot_20180728_100237.jpg
    62 KB · Visninger: 69
Eeeh, da tror ikke jeg informasjonen du har nottatt stemmer. Jeg har kjøpt denne som du linker bilde til og den skal være fra 2018 oppgradert med ekstra beskyttelse for sidekolisjon.

Eeeh, da tror ikke jeg informasjonen du har nottatt stemmer. Jeg har kjøpt denne som du linker bilde til og den skal være fra 2018 oppgradert med ekstra beskyttelse for sidekolisjon.

Eller det er kanskje flere versoner av den, det vet ikke jeg. Men du får kjøpt den som er oppgradert med beskyttelse for sidekollisjon. Fremdeles rimelig pris og en lett og god bilstol:-)

Eller det er kanskje flere versoner av den, det vet ikke jeg. Men du får kjøpt den som er oppgradert med beskyttelse for sidekollisjon. Fremdeles rimelig pris og en lett og god bilstol:-)
Det hadde vært helt supert om det stemmer! Merkelig at vi har fått ulik informasjon.

Hun på butikken sa at det var den mest solgte bilstolen, til tross for at den ikke er godkjent i sidekollisjon.. Men finner informasjon på nettet nå at den er godkjent, så vanskelig å vite. [emoji19]

Kanskje det er kunskapene til dama i butikken som ikke er helt godkjent:hilarious::hilarious:

Ellet kanskje det er en sku selger som skal foraøke å få deg til å kjøpe et dyrere produkt?

Ja jeg fant også at den skulle være godkjent for sidekolisjon og har kjøpt den:)

Kanskje det er kunskapene til dama i butikken som ikke er helt godkjent:hilarious::hilarious:

Ellet kanskje det er en sku selger som skal foraøke å få deg til å kjøpe et dyrere produkt?

Ja jeg fant også at den skulle være godkjent for sidekolisjon og har kjøpt den:)
Får egentlig håpe på det [emoji106] tar meg en tur på barnas hus om en liten stund for å prøve det i bilen, og da håper jeg på å treffe på en annen dame som kan si at det er trygt [emoji106][emoji4]

Får egentlig håpe på det [emoji106] tar meg en tur på barnas hus om en liten stund for å prøve det i bilen, og da håper jeg på å treffe på en annen dame som kan si at det er trygt [emoji106][emoji4]

Du får gi tilbakemelding om hva de sier, men det står faktisk på nettsiden til barnas hus også om sidebeskyttelse for den «ultimate beskyttelse for sidekollisjon» på dette setet. Så du kan da kanskje konfrontere de med informasjon fra egen nettside om de sier noe annet igjen.

Sniker litt her.... Vi kjøpte denne fordi det er den som er best rustet for sidekollisjon :) Les testene :) Dama har nok ikke fulgt med i timen :D Også så lett å bære, helt supert etter et ks da en ikke kan bære så mye ;) Har lest masse tester altså :)

Du får gi tilbakemelding om hva de sier, men det står faktisk på nettsiden til barnas hus også om sidebeskyttelse for den «ultimate beskyttelse for sidekollisjon» på dette setet. Så du kan da kanskje konfrontere de med informasjon fra egen nettside om de sier noe annet igjen.
Det ble denne bilstolen. Jeg snakket med to nye damer på barnas hus. De fortalte at bilstolen enten ikke hadde vært med på en ny avansert test eller ikke hadde blitt godkjent på denne testen, men de mente at det skulle være trygt nok. Så da stoler jeg på det siste [emoji6] Veldig fornøyd med å ha fått en lett bilstol i hvert fall [emoji16] Takk for hjelpen [emoji6]
Sniker litt her.... Vi kjøpte denne fordi det er den som er best rustet for sidekollisjon :) Les testene :) Dama har nok ikke fulgt med i timen :D Også så lett å bære, helt supert etter et ks da en ikke kan bære så mye ;) Har lest masse tester altså :)

Vi har denne i fra 2016 barnet vårt :) Kommer til å bruke denne nå. Er veldig mange som har den og det selges mange av denne. Tenker at så lenge den er i salg i norske butikker er ikke jeg så bekymret for at sikkerheten ikke er bra nok. Kommer vi i en kollisjon så er det mange faktorer som spiller inn på hvordan det går. Jeg var i hvertfall veldig fornøyd med hvor lett den er og hvor enkel basen er å montere. Følte også baby satt godt i den

Back
Topp