Maxi-Cosi Cabriofix vs Acta Graco?!

Bergen89

Glad i forumet
Januarhula 2014
Har vært å sett på Besafe isi go, og sammenlignet det med maxi-cosi cabriofix, da jeg fant ut jeg ville ha maxi-cosi sitt til min lille. men de er jo ganske dyr da. og nå har de tilbud på acta graco sitt, men hvordan er dette i forhold til maxi-cosi? er det bare inviduelt hva som passer best for hver enkelt?

Tror det er veldig inviduelt hva vi liker, hva som passer inn i livet vårt og bilen.
Jeg har hvertfall akta graco og er veldig fornøyd. Mitt sete har en helt annen lås en maxi cosi sitt. (Da jeg fikk høre at man måtte ha sånn lås, for det andre var ikke trygt. Men syns det er litt teit når maxi cosi har vært på topplista før. Så må jo den sin lås være trygg å.Hvordan det er nå det vet jeg ikke) Poenget er at de aller fleste seter i Norge er bra. Så ta det som passer lommeboka og deg best. Akta Graco er hvertfall veldig fint og praktisk, de andre vet jeg ikke noe om:)

Har graco sete og er fornøyd. Tror det er tyngre enn maxi-cosi sitt.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

jeg tenker jeg vil ha ett sete som er lett å bære. pga ryggproblemer osv. men det må være god plass til bebien også, for jeg vil ha sånn bilstol-pose siden det er vinter barn :) jeg kan jo ta meg en tur å se på biteringen eller barnashus også. for å se.

Såg på sete i går. Graco, Maxi og Cybex. Maxi Cosi var det lettaste, Cybex var pitte litt tyngre, og gracoen løfta eg ikkje på, men med den var det greitt at man kunne legge ryggen på setet ned. Veldig greitt, sidan babyen ikkje skal belaste ryggen så mykje.
Vi har ikkje bil, men leiger av og til. Då er det viktig for oss at bilsetet er lett og trygt. Maxi Cosi, Graco og Cybex er godkjente seter. Er usikker på kva sete vi skal gå for. Tenkte å teste setene i bilen, for å sjå kva vi syns var best å montere osv. Hadde maxi cosi før, og var fornøgd med det :)

Husk at hvis du skal ha isofix base så finnes dette ikke til acta graco sin stoler...ihvertfall ikke til de minste stolene :(
Derfor valgte jeg en annen stol en acta graco ettersom vi ønsket en base med isofix.
Vet om mange som er fornøyd med ag sine stoler, og ikke bruker isofix så dette er jo kun en smaksak.

åå! så acta graco har IKKE isofix base? ja, men da er det jo enkelt :) jeg har isofix i bilen, så da blir det maxi-cosi :) takk for hjelpen :D

Vi har Akta Graco Logic-s bilsete med isofix-base, så det er ikke noe problem ;)

Da har jeg fått feil informasjon hos de jeg kjenner og butikken som selger barneutstyr her jeg bor, for jeg er fortalt at d får man ikke til acta graco 0-13kg stol :-/
Men da er kanskje valget lett med tanke på at ag er en myye rimeligere stol enn maxi.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Syns alle setene var "billige" nå. Er jo under 2000kr for de fleste. Jeg betalte nesten 4000 kr for akta graco setet med base.

Back
Topp