Maxi Cosi Cabriofix + lang baby??

Vipsis

Gift med forumet
er det bare jeg som synes dette setet er LITE? altså.. sondre er nå 3 mnder, 5,7 kg og 63 cm lang og jeg synes setet er trangt! selene som ligger over skuldrene er på øverste stille, men er ALT for lave! hva skal jeg gjøre da? han er jo for liten til å få nr 2 stolen allerede? [8|]
det står jo spesifikt at selene alltid skal komme ovenfra, viss ikke er ungen for lang.. jeg har jo ingen stor baby engang, er det noe her jeg ikke skjønner?? *frustrert*

Jepp, skjønnar veldig godt eg. Me har isofix da, veit ikkje om det er det samme?? Me har måtta tatt ut spebarnsinnlegget allerede, da vart det litt bedre plass. Emil var 6335g og 64cm for to veke sida og vekse sinnsjukt fort for tiden. Føler me må kjøpa nytt snart eg og[:'(]

ja den spebarnsputa måtte jeg ta tu før han ble 2 mnd.. men har beholdt i trekket og den pølsa som beskytter hodet, for det er jo ikke der problemet ligger, men rett og slett det at selene er festet så vanvittig lavt! er jo fortsatt gooood klaring over hodet hans liksom.. [8|]
synes det er merkelig at en baby på 63 cm allerede skal ha vokst ut av setet.. han er jo bare halvveis på maxvekten jo!! [&o]

Hmm, merkelig.. Isak er 8 kg og 66 cm.. Han passer fint i det sete og vi har ikke selene på øverste hakk ennå [8|]

Aron har også god plass i setet sitt enda.. Han er 65 cm og 6590 gr.

Sikker på at du har selene i øverste hakket? Jeg har brukt det setet til mine to jenter til de ha passert 1 år. Da har de vært 80 cm. Selene har da gått akkurat i flukt med skuldrene og hodet har vært nesten oppe ved kanten? Men de synker ennå litt lenger ned i setet når du tar vekk den pølsa rundt hodet. Den delen som går nedover ryggen fyller litt opp og gjøra t de blir sittende litt lengre oppe....

Men ja, det er ikke veldig stort det setet. Vi kolliderte mens det stod i bilen akkurat da vi sluttet å bruke det til minste jenta vår - dermed måtte vi ha nytt sete. Kjøpte denne gang Britax sitt barnesete - det er mye lengre i ryggen. Har 7 hakk for seleinnstilling og støttepute for hodet som ikke skal fjernes.....

samme her!  begynner å krype ned bak ryggen hans, enda de er på det høgeste. Bruke Maxi Cosi her ôg

Vi har 2 hakk på selen, og den har vært øverst hele tiden. Selene kommer ikke ovenfra på skuldrene hans lenger. Vårt sete er nytt.

Samme her.. Han er 63,5 cm.. Synes det er for tidlig med nytt sete allerede..

ORIGINAL: CIlen

Jeg synes også det er lite, og han er 62 cm lang.

Er den nye modellen mindre? Dere som sier dere har god plass. Er deres sete nytt? [:)]
Vi har 2 hakk på selen, og den har vært øverst hele tiden. Selene kommer ikke ovenfra på skuldrene hans lenger. Vårt sete er nytt.

tydligvis ikke, for mitt er 2 år gammelt! [8D]

har jo bare to stiller, og har stått på det øverste fra dag 1.. merkelig altså! føler virkelig at noe er feil her, for han kan ALDRI i VERDEN bruke dette setet til han er 80 cm lang! [&:]

ORIGINAL: Vipsis

ja den spebarnsputa måtte jeg ta tu før han ble 2 mnd.. men har beholdt i trekket og den pølsa som beskytter hodet, for det er jo ikke der problemet ligger, men rett og slett det at selene er festet så vanvittig lavt! er jo fortsatt gooood klaring over hodet hans liksom.. [8|]
synes det er merkelig at en baby på 63 cm allerede skal ha vokst ut av setet.. han er jo bare halvveis på maxvekten jo!! [&o]

Vi har tatt ut spedbarnsputa for lenge siden og snuppa er rundt 65cm, men ikke noe problem... Setet er ikke for lite, det kan bare føle/se sånn ut for oss. De skal faktisk sitte litt krøka med beina :)

ORIGINAL: Devilina

Vi har tatt ut spedbarnsputa for lenge siden og snuppa er rundt 65cm, men ikke noe problem... Setet er ikke for lite, det kan bare føle/se sånn ut for oss. De skal faktisk sitte litt krøka med beina :)

ja, men problemet er at selene er på øverste hakk, men skuldene hans er OVER selens festepunkt når han sitter i det! [8|]
han sitter da selvfølgelig med rumpa nedi "dumpa".. [8D]
er ikke trangt sånn sett, bare for kort ihht hvor selene er festet..

ORIGINAL: CIlen

ORIGINAL: Devilina

ja, men problemet er at selene er på øverste hakk, men skuldene hans er OVER selens festepunkt når han sitter i det! [8|]
han sitter da selvfølgelig med rumpa nedi "dumpa".. [8D]
er ikke trangt sånn sett, bare for kort ihht hvor selene er festet..

Akkurat slik er det for lillegutt også. Det virker som at de hullene hvorhvor selen skal sitte er altfor langt ned. Det kan jo være en produksjonsfeil..? Jeg skal dra til butikken og be de sammenligne det med setene de har i butikken.

ja har faktisk begynnt å lure på det samme selv... synes det høres rart ut at mange har problemer med å få sin litt over 60 cm lange baby nedi samme stolen som mange andre bruker glatt til de er 80 cm? [8|]
trodde i begynnelsen når jeg tok opp dette at det kanskje var jeg som hadde gjort noe feil, men jeg har jo nå plukket fra hverandre og studert setet så godt det lar seg gjøre, og det ER ikke noe jeg kan gjøre for å få selene lenger opp!

ser ut til at det blir et annet sete til nestemann gitt.. [8|] litt drøyt å måtte ha nr 2 stol til en baby på 3 mnder på UNDER 6 kilo!

sniker litt jeg.. har også maxi cosi - cabriofix.. og må nok ta vekk den puten rundt hode snart ---har tatt vekk den i ryggen men har behold den rundt hodet selv om det ser trangt ut..har også hatt selen på hakk nr 2 kjempe lenge og her er tutta 2mndr-og 6,5 kg og 61 lang nå... men en kan justere og gjøre selen løsere hvis den er så stram...evt så lager du bare et hull lenger opp i stoffet - jeg vet ikke helt hvordan det fungerer men kan jo være noe..men tror de samme bilstolene er hos forhandleren kjøpte mitt i mai..men skader ikke å spør...

har aldri tenkt på det med selen... har bare justert den når den er for stram--

Huff så kljedlig da :S
Vi har recaro vi, samme merke som dæm som driv me motor sport kjøre.
Den e sånn at når hu væks så løsne vi nå skrus å trekke ryggen opp. Vældi kjækt ;)
Dæm e dyr men absolutt verd pængan :)

Back
Topp