Maxi-Cosi/BeSafe

Katrine92

Glad i forumet
Julimammaer 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen som har prøvd begge? Fikk kjenne på en besafe bilstol med baby oppi og syns denne var ganske tung hvis du skal bære lengre enn fra bilen til huset. Hvilket vil du anbefale? :) Var så gode tilbud på jollyroom nå som jeg tenkte å benytte meg av :-)
 
Jeg har aldri hatt besafe,av samme grunn som du sier. At det virker tung. vi hadde maxi cosi cabriofix med storesøster og var valgt samme til lillesøster :)
 
Synes maxi cosi var så tung at den var ubehagelig å bære på så tror ikke jeg kan få de lette nok:p bare prøvd den så kan ikke hjelpe:)
 
Synes maxi cosi var så tung at den var ubehagelig å bære på så tror ikke jeg kan få de lette nok:p bare prøvd den så kan ikke hjelpe:)
De fleste er sikkert tung når du bærer lenge nok :p innpå nettsiden står det at det veier 3.25 Kg, usikker på hvor tung besafe er i forhold :-)
 
Bare lurer litt.....På
Alle tråder som gjelde bilstoler så virker det som fokuset på hvilket sete man skal velge er hvor tungt/lett det er å bære. Er det virkelig det viktigste kriterie når man skal kjøpe sete?
 
Jeg ble anbefalt å styre unna maxi cosi (cabriofix) på babyshop. Stolen ble sist testet i 2007, og ville ikke fått i nærheten av like god score i tester idag. Stolen har ikke blitt endret siden 2007 til tross for at andre bilstoler har blitt utviklet i henhold til siste forskning innen trafikksikkerhet. Den er også i følge dem på babyshop på vei ut av markedet.
Vi har valgt cybex Aton q denne gangen, den veier ikke mer enn maxi cosi, og er blant de aller beste stolene på markedet :)
 
Blir ikke maxi cosi her fordi den kun har 3punkts sele. Går for acta graco. Kommer nok til å ta kidden i bæresjal fra bilen og bort til huset (400m) om jeg føler det blir for tungt å bære han i setet.
 
Jeg ble anbefalt å styre unna maxi cosi (cabriofix) på babyshop. Stolen ble sist testet i 2007, og ville ikke fått i nærheten av like god score i tester idag. Stolen har ikke blitt endret siden 2007 til tross for at andre bilstoler har blitt utviklet i henhold til siste forskning innen trafikksikkerhet. Den er også i følge dem på babyshop på vei ut av markedet.
Vi har valgt cybex Aton q denne gangen, den veier ikke mer enn maxi cosi, og er blant de aller beste stolene på markedet :)
Høyrde noko av det same på Barnas Hus. Fekk anbefalt Cybex Aton q. På Jollyroom finn eg berre Cybex Aton 4 og Cybex Aton Basic. Veit du om det er det same som q?
 
Høyrde noko av det same på Barnas Hus. Fekk anbefalt Cybex Aton q. På Jollyroom finn eg berre Cybex Aton 4 og Cybex Aton Basic. Veit du om det er det same som q?
Det er ikke det samme nei. De skal ha aton q på barnas hus, og hvis du venter til mai/juni er det bilstoldager, og den kommer kanskje på tilbud :)
 
Vi har bestemt oss for å bytte ut maxi cosi cabriofixen fra storebror. Har vert super fornøyd med det, men den ble godt brukt og er blitt litt stygg og kalæsjen er defekt. Sååå, da har jeg funnet 2 alternativer
- maxi cosi pebble plus
- cybex cloud q

Cybex cloud q ser så utrolig fin ut. Men med maxi cosien kan vi senere ha 2waypearl sete til basen noe jeg har veldig lyst til.
Noen som har noen erfaring/tanker??
ImageUploadedByBV Forum1460812035.545333.jpgImageUploadedByBV Forum1460812057.472246.jpg
 
Vi hadde acta graco med vår første, og synes det var ett flott sete. Med base. Hun satt godt i det, men var bitte litt tungt å bære. Men uansett så bærte jeg henne ditt hun skulle i det :-) Vi får brukt dette til neste og :-)
 
Vi har hatt maxi cosi til di andre, men kjøpte besafe denne gangen. Vi valgte det fordi sete nummer to virker bedre i besafe og fordi solskjermingen virket bedre :)
 
Back
Topp