Maxi cosi 0-13 kg ??

x1xBertaa

Flørter med forumet
Hvor stort er barnet sån ca når det vier 13 kg ??

Måtte dere bytte ut bilsete til barn/a deres før de veide 13 kg ??
Veit det er veldig forskjelig fra barn til barn..
Men jeg har ei datter på straks 3 måner å veier vell litt over 6 kg alt tror jeg, veide henner et par dager før jul, da veide hun 5950 kg.
Hun spiser veldig godt med mat, å det er veldig bra[:)]
Men er redd hun vokser å legger på seg litt for mye til bare være 3 månder, har hørt fra barnet er 3 månder så vokser det ikke like fort, stemmer dette ??..

Skal til helsestasjonen med henner til onsdagen, å skal høre med helsesøster om hu mener jenta mi vokser litt uten for kurven sin.

Hvor mye veide barna deres rundt 3 månders aldern ??

Takker for svar [:)]

mi er nå 2 år og 13 kg..
Men bytta fra det setet til besafe setet da hun var ca 9mnd, for hun var jo litt rund, og begynte å bli utålmodig da vi kjørte. Kom høyere opp i besafen og fikk sett litt og det facinerte så hun fortsatt likte å kjøre bil.. [;)]
Hun var ca 10kg da vi bytta, og maxi cosien ble brukt som ekstra sete til hun var ca 1,5 år.

Godt å høre [:)]
De sier de vokser fort frem til 3 månders aldern har jeg hørt, er spenndt på om det stemmer, synnes hu har vokst fort på kort tid. Å syns hu fyller maxi cosi bilstron sin veldig godt nå. Men har fremdeles en del igjen å gå på da [:)]

Vi bytta da oliver var ett år. Sånn Ca akkurat da han bikka ni kilo. Begynte å bli trangt da, men brukte det som ekstra sete lenge etter det. Nå veier han 11,5

Vi bytta da veslesnuppa var ca 7 måneder. Da ikke fordi hun var for tung akkurat, tror hun var 7 kg eller noe (hun er nå et år eldre og veier 10 kg), men selene begynte å gå veldig nedenfor skuldrene, så vi fant det best å bytte sete. Like greit også siden jeg er mer glad i sete nr 2, da sitter ungene mye mye høyere i bilen og er mer fornøyde. [:)]

hehe, Eskil er nå 15mnd og kaaaanskje 11kg... Det er normalt.
Vi bytta da han var 9mnd. Det er oftest sånn at ungen blir for LANG før han blir for tung. Ungen er for lang når hodet når kanten oppe på setet - gjelder kun første setet (på de andre gjelder beltehøyden).

Du skal ikke bekymre deg, for etter 9mnd roer de ned på voksinga og da går det saaakte oppover.
Det er jo de 2-3 første mnd de vokser fort. Husker ikke hvor tung Eskil var ved 3mnd, men han var ganske tung.

Tja.. Snuppa byttet fra babystolen til stort bakovervendt sete da hun var 19 mnd..
Lang og slank [:)]

Ho eldsta bytta bilsete når ho var 15 mnd ..... Ho yngsta på 13 mnd sitte i da endo ...

Burger : Ja, har tatt ut nyfødt innlege for en god stund siden [;)]

Er ikke helst sikker på hvor lang henner er enda, skal til helsestasjonen med snuppa til uka.. Da skal jeg be dem om å måle lengden også !
Rett før jul så var a 59,5 cm lang.
Hvar på helsestasjonen den 2.12.10 da var a 57,5 cm lang.. Å var til bake nesten 3 uker seinere å var 59,5 cm lang.. Har ikke vokst så mange cm på de ukene da [8D]

Men synnes hu har bremsa litte granne opp med lengden vertfall da, så er veldig spendt på hvor mye hu veier å hvor lang a er nå [:)]

Mi er straks 10 mnd, og 10kg, sikkert rundt 75 lang nå.. Og sitter godt i stolen ennå, kan hende det kan virke litt mindre nå som det er vinter og de har noe mere klær på? Skal nok ikke bytte før hun er året hvertfall, holder bra til da, vekten har stagnert nå, så da går det treeegt fremover! [:)]

Det er alle dissa klæra som tar litt av plassen også, har prøvd å se hvor stor plass hun har når a ikke har på seg alle deissa vinter klæra.. Blir kanskje bedre når våren nermer seg kanskje [8D]

Back
Topp