Max dårlig matstart:(

Linenni

Flørter med forumet
Hadde null melk til å begynne med, jobba på spreng på barsel med pumping og "amming" for å få igang melkproduksjonen, men det tok flere dager før det skjedde noe, og lillemor ble "lei" av å suge på de tomme brystene:(

Begynte å komme litt melk da vi kom hjem, 3 dager etter fødsel, men hva skjedde da? Brystbetennelse og spreng ut av en annen verden, på begge bryst!

Så nå må jeg massere, stimulere, håndmelke, pumpe og amme om mulig, så ofte som mulig, men lillemor er fortsatt "utålmodig" når det gjelder brystet, så her går det hovedsakelig i mme, så får hun de små skvettene jeg får pumpa ut, så lenge de er reine og uten smuss, å det har de heldigvis vært hele tiden.. Men er jo ikke store skvettene det blir per dag.. Går på antibiotika og paracet/ibux i tillegg til nesespray som åpner melkegangene..

Var ikke en sånn start vi så for oss, og det sliter veldig på humøret og psyken å måtte bruke alle ledige øyeblikk på de jæ*** puppene..!:( Mest lyst til å bare gi opp!

Tidenes syteinlegg, men følte for det akkurat nå!;p

Sent from my iPhone using BV Forum

Vet ikke hva legen din har anbefalt men, amming er den beste kuren mot brystbettenelse. Når jeg pumper får jeg nesten ikke ut noe men baby tømmer puppen mye bedre enn pumpen..

Prøvde det samme som du under en brystbettenelse m/tette melkeganger og det ble mye værre. La fra meg pumpa og tok fram babyen og håndmelka etter baby var ferdig... Ble fort mye bedre.

Prøver å amme flere ganger om dagen, men jenta er så utålmodig, så hun gir opp nesten med en gang.. Sikkert fordi det ikke kommer så mye med en gang, selv om jeg håndmelker først.. Også kanskje det smaker medisin av melka, vet ikke..:(

Sent from my iPhone using BV Forum

Skjønner deg veldig godt, man blir så frustrert og jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver.
Slet så mye i starten at jeg syntes det var mer pes enn kos. Fikk omtrent ikke ut en dråpe mens jeg var på sykehuset, og slet en stund etter at jeg kom hjem også.
Holdt på å gå ut av mitt gode skinn !

Jeg har funnet ut at jeg orker ikke å slite meg ut med dette, så jeg del-ammer.
Veldig mye mer behagelig for både meg og baby.
Hun blir alltid mett og jeg slipper å slite meg ut. Nå ammer jeg omtrent til hvert måltid, og så gir jeg litt flaske etterpå og på nettene- Med god samvittighet !

Hørtes nesten ut som meg dette, bortsett fra brystbetennelsen. I mitt tilfelle tok jeg et valg da gutten var 6 uker gammel, jeg ville nyte babytiden og ikke prakkes og slite meg ut med amming, pumping, mme, alt på en gang. Vi begynte med mme fast og fikk det mye bedre alle tre (mor, far og barn). Hadde jeg fortsatt som før, kunne det endt i en depresjon.

Du får vurdere hva som er best for dere. Føler ihvertfall med deg akkurat nå.

Det blir bedre, husk at alt bare er en fase om et års tid kommer alt dette til å virke veldig fjernt så ikke gi opp så lett :)

Jeg skulle ønske jeg ble presset litt mer så jeg kom meg over den siste kneika. Lykke til :)

Back
Topp