Maurproblemer... :(

Engi89

Glad i forumet
Jeg spør her jeg, siden dette er det eneste forumet jeg er med i:

Vi flyttet inn i vårt nykjøpte hus for ca 1 mnd siden (4.mai). Huset ble bygget i 2009. Da vi skulle overta huset, la vi merke til et par tomme maurgiftbokser som lå inni et skap på kjøkkenet, og spurte da selvfølgelig om de hadde opplevd å ha maur der (huset var leid ut det siste året før vi kjøpte det, så selgeren hadde ikke bodd der). Vi fikk som svar at nei, det hadde de ikke hatt noen problemer med.

MEN maur har vi jammen meg! De holder seg på kjøkkenbenken, i oppvaskmaskinen og under badekaret på badet. Vi la ut Nippon-bokser så fort vi oppdaget det, men har ikke merket særlig forandring. Tvert imot, denne uka er de flere enn noensinne! Tidligere i dag var det sikkert 50 maur inni oppvaskmaskinen som satt og spiste på en sleiv med brownies-deig... Det ser ut som de kommer fra et sted bak kjøkkeninnredningen, for de kommer ut fra en sprekk under kjøkkenbenken. Jeg kan ikke se noen av dem utendørs, så regne med de holder til et sted inni huset!

Så mitt spørsmål er: Er dette noe vi kan ta opp med eierskifteforsikringen til selgeren, eller er det noe vi må "regne med"? Med tanke på at vi spurte spesifikt om dette? Vi har fått høre at maur trives spesielt godt i hus med vannbåren varme (som vi har), så det kan jo bli en dyr affære å få fjernet dem...

Det er forresten sukkermaur, hvis det har noe å si...

Ring Pelias, så kommer dem og sprøyter.

Huset jeg bodde i før va stappfullt av maur overalt, men når pelias hadde sprøytet va vi kvitt problemet.

Min nåværende kjærest jobber i Pelias, kan høre med han hva det ca vil koste og om det er så "enkelt" som og bare sprøyte...:)

Vi har slitt med maur,men det var et gammelt hus fra grunnen av.Vi hadde dem på kjøkkenet og ikke alt var effektivt kan man si.MEN er en boks som vi har kjøpt på rema,en sprayboks og noe pulver,også kjøpt på rema.Og disse produktene har vært veldig effektive.
Vet ikke noe om det eierskiftegreiene men maur kan komme like lett i nye vs gamle hus.

LYKKE TIL!!!

Han sier: Best og la proffe ordne det, dem sprøyter inne å ute. Pria svhenger størrelse på hus, hvor man bor osv...:)

De maurene er så ekle.. vi har maurproblemer vi også.. men nå har jeg ikke sett noen på lenge.. vi kjøpte pulver og bokser på plantesenteret i nærheten.. strødde ute langs husveggen og satte bokser på de områdene det var mest maur.. jeg var også super nøye med å gå ut med søpla hver kveld og vasket benker og satte på oppvaskmaskinen før vi la oss.. tok ikke lang tid før de forsvant.. så løp og kjøp!!! (Så forresten at de hadde 2pk med bokser på Bauhaus til 79 kr.. litt billigere enn de jeg kjøpte på plantesenteret ihvertfall) 
Hvis det ikke funker ville jeg kontaktet profesjonelle.. der jeg bodde før ble vi aldri kvitt maurene og det endte opp med invadering av dronningmaur (altså flyvende maur)..  creeeepy! 

Hehe, mange gode forslag her, men ingen som svarer helt på spørsmålet... Neste skritt for vår del blir jo profesjonelle som tar seg av det, men hadde vært greit om vi kunne fått dette dekket gjennom eierskifteforsikring eller husforsikring... Men får ringe og spør i morgen, så kan jeg svare her i tilfelle noen andre skulle lure.. :)

suttelutt skrev:
Ring Pelias, så kommer dem og sprøyter.

Huset jeg bodde i før va stappfullt av maur overalt, men når pelias hadde sprøytet va vi kvitt problemet.

Min nåværende kjærest jobber i Pelias, kan høre med han hva det ca vil koste og om det er så "enkelt" som og bare sprøyte...:)

Kjempefint hvis du gidder å spørre han, ja! :)

Når man legger ut gift for ofte så blir de imun mot det.
prøv heller med vaniljesukker og bakepulver, strø rundt grunnmur, lister inne osv.
det gjorde vi da vi hadde maur, hjalp lite med gift.

bakepulveret har samme effekt på maur som på kinderegg og vann. og vaniljesukkeret tiltrekker de :D
om det er sukker maur dere har da.
om ikke så kontakt skadedyr utrydder :)
masse lykke til :D

Dette er noe dere kan ta opp med eierskiftforsikringen. Siden dette er et problem som er så stort så tyder det på at det ikke er første gangen det er mauer der
Da kan det tenkes dere slipper å betale for å fjernet det og evnt reprasjoner i isolasjon evnt i veger der de bor

Lykke til

Til dere som sier gift ikke fungerer, det er forskjellig type gift til forskjellig type maur :)
Og jeg vil absolutt anbefale å bruke proffosjonelle folk, det er ekkelt og bli invandert av maur, dem er jo overalt når dem først kommer.

Ville tatt det opp med eierskifteforsikringa ja, iallefall forhørt om det er mulig å få det dekka siden det kan virke som det har vært ett problem før dere kjøpte huset. 
Har også hørt at maurene i seg selv ikke er skadelige for huset, men kan i noen tilfeller tyde på skade på huset? 

Uansett; lykke til :)

Ville tatt det opp med eierskifteforsikringa ja, iallefall forhørt om det er mulig å få det dekka siden det kan virke som det har vært ett problem før dere kjøpte huset. 
Har også hørt at maurene i seg selv ikke er skadelige for huset, men kan i noen tilfeller tyde på skade på huset? 

Back
Topp