Maur...

ElisabethRB

Forumet er livet
Det kryr av dem.... Er nesten så det kommer flere inn enn det finnes ute jo[:-]
Kjøpte et slikt maurmiddel som skulle ta knekken på dem, og det hjalp i fjor. Gjorde det samme da jeg oppdaget en maurinnvasjon her tidligere, og det ble bedre, men de er langt fra borte...[:@]

Jeg grøsser og føler at det er skikkelig skittent her[:(]
De kryper jo oppover vegger og gardiner, i sofaen, og finner til og med veien til bordet[:@]
Og jeg kaster all søppel daglig...
Vasker her DAGLIG, med støv, vegger osv, og gulvvask! Jeg vasker alle lekene til lillegutt daglig før han får dem, i tilefelle det lurer seg noen i lekekassa... Er så ekkelt[:'(]

Virker som at ingenting hjelper[:(]

Må få prata med huseierne altså, for dette orker jeg faktisk ikke mer!!!!!
De får ty til hardere midler, for det er jo tydelig at det er hull i veggen eller noe slikt... De kommer ikke inn med hverken planter eller åpne vinduer/dører.....
Blir jo fattig om jeg skal drive å kjøpe det maurmiddelet daglig[&:]

Andre som sliter, eller har tips til noe jeg kan prøve???

Vi har ikke riktig så mye som dere virker det som, men har endel ja.. finner dem gjerne på kjøkkenbenken eller stuebordet, men stortsett bare i stua/kjkkenet da (åpen løsning)
Hørte om en sånn maur lokkeboks som skulle gjøre at maurene tok dette middelet med seg til "bolet" og drepe resten av gjengen også, men jeg har ikke kommet så langt at jeg har prøvd det enda! Er det noe slikt dere har prøvd eller? Isåfall kan jeg kanskje bare spare meg pengene..

Nei, dæsken... Den har jeg ikke prøvd...[8|]
Har kjøpt et slikt middel som man blander i vann og heller i huskanten liksom....

Men i morgen skal jeg kjøpe sånn boks, og se om det hjelper[;)]

vi sliter også med maur[:'(] det er så ekkelt, de er over alt..! på kjøkken benken, stue bordet, sofaen.. ja akkurat som du beskriver!! har kjøpt sånne lokke bokser som jeg har satt rundt forbi + ett middel som skal vannes ut å sprayes på grunn muren.. håper virkelig det hjelper!!!

ORIGINAL: ElisabethRB

Har kjøpt et slikt middel som man blander i vann og heller i huskanten liksom....

Bare husk at det ikke akkurat er barnevennlig det som er i de der boksene da!
Lurer på om de har sånt på jernia eller sånne typer buteikker!

ORIGINAL: Mammaia 81

ORIGINAL: ElisabethRB

Bare husk at det ikke akkurat er barnevennlig det som er i de der boksene da!
Lurer på om de har sånt på jernia eller sånne typer buteikker!

De burde ha det på jernia. Er der jeg kjøper det andre middelet i hvertfall!

Kan sette boksene der gullet ikke får tak i dem[8D]
Innerst under sofaen, under tv bordet o.l.[;)]

Garantert helt unødvendig å si til en småbarnsmor, på samme måte som man sier "vær forsiktig" når noen klatrer opp en stige [:D] 

Hvilken maur er det?
Sukkermaur er ikke farlig, bare ekkel...og vi hadde stooor invasjon av de i fjor...
Ikke sett en eneste en hittil i år...men venter bare på at de skal komme...

Går det ikke ann å få huset gassa? koste sikkert endel - men trodde kanskje en fikk noe slikt på forsikringen??....ikke erfaring selv da...

Stokkmaur kan bl.a. lage reir inni husveggene...det er litt ekkelt...og de kan lage skader for millioner...
Og pissmaur er skumle, for de tisser på folk, og det etser. Er selv blirr tissa på[8D]
Tror du gjør lurt å først finne ut hvilken maurtype dette er før du bruker mer penger på midler...

Høres veldig ut som sukkermaur. De er bittesmå og svarte og veldig glad i sukker!! Var VELDIG plaget året etter det ble gravd på nabotomta her. Etter mange forsøk med diverse midler fikk vi en fyr fra et sted som jeg seff ikke husker hva het nå...[8|] Men han sprayet rundt grunnmuren vår med et middel og etter det har vi ikke sett dem[:)]
Huset vi bor i er tre år gammelt nå så dette har ikke noe med hull i veggen ol å gjøre. Disse maurene kommer seg inn OVERALT!!
Som Diddij sier, de er ikke farlige, bare EKLE når det blir så mange av dem[&:]

Lykke til!!

æsj...jeg hadde flytta på flekken...klør bare ved tanken...
Vi hadde stokkmaur i hyttå å måtte rive alt innvendig å gasse så bygge opp igjen, men de er ganske svære... maur er ekkelt uansett om de ikke er farlige... lykke til [;)]

Hadde maur første året der jeg bodde tidligere. Det jeg gjorde for å bli kvitt de:

Legge ut Nippon (det er et veldig kraftig middel mot maur, som de spiser og tar med seg til bålet / reiret, og som de deler med de andre maurene, sånn at de blir utryddet akkurat der...

Maur går vanligvis i stier. Hadde de på rekke og rad gjennom stua. Var spesielle "løyper" de fulgte, hvis en kan si det sånn. Følge de, sjekke hvor de kommer inn. Tette sprekken hvor de måtte komme inn med kanel. Kanel dreper de ikke, men de liker ikke å gå igjennom / over der. Kan lønne seg å ikke ta på den kanelen før du er kvitt de inne. Ellers så funker det jo ikke med å mate de med Nippon og drepe reiret des.

Men hadde ikke maur mere enn det ene året, så det funka fint, det.... [:D] Lykke til!

Uff de maurene er et mareritt. Har sett jeg har de på grunnmuren utenfor varandadøren. Og ser de koser seg på hage slangen også[&:][:'(] Bare håper jeg slipper å få de inn i stua for det hadde blitt mareritt[:'(]

Mannen sier at dette at dette sannsynligvis er sukkermaur, og anbefaler et middel som heter "Nippon".
Han jobber i skadedyrfirma, og sier at dette er veeeeldig vanlig akkurat denne tiden på året.

ORIGINAL: lille rødtopp

Mannen sier at dette at dette sannsynligvis er sukkermaur, og anbefaler et middel som heter "Nippon".
Han jobber i skadedyrfirma, og sier at dette er veeeeldig vanlig akkurat denne tiden på året.

Hvor får man tak i det?

ORIGINAL: Mammaia 81

ORIGINAL: lille rødtopp

Hvor får man tak i det?

Sign. Er det dette man kan få kjøpt på jernia o.l.?
De hadde seff ikke mer maurmiddel da jeg var bortom idag, men regnet med å få det inn på mandag....
Heldigvis ikke så mye nå, men de få som er her er forbanna irriterende[:@]

Les detta innlegget på bloggen her.. Kanskje det Lina har gjort hjelper deg og??

http://linaleth.blogspot.com/2010/04/kvinne-mot-natur-og-blogspot.html

Back
Topp