Maur på kjøkkenet!!!

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Plutselig dukket det opp sykt mange små stygge sukkermaur på kjøkkenet igår ettermiddag!! Ææææsj... Idag var det helt drøyt; Det kryr på gulvet og de hsr begynt å krype oppover skuffer og skap og benker. Utenfor kjøkkenet er det steinheller og vi har sett mange maur der ute også. Holder de til under hellene kanskje? Og er det trygt å helle på sånn maurmiddel langs husveggen, iom at vi har en treåring OG hund...? (Og ikke minst: Funker det???)

Ellers - noen triks som faktisk funker?

Sent from my iPhone using BV Forum

Sånne maurbokser er veldig effektive!

Å fysj :-o

Maurmiddel går bra det, det måtte vi gjøre i fjor.
Tror det er ett slags middel som går bra med tanke på hund, husker ikke hva det het.

Det vi gjorde var at vi dekka over det området vi strødde med en planke eller noe som gjorde at unger og hund ikke kom borti det.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Uff, hørtes ikke noe trivelig ut!!!!

Jeg kjøpte noe i fjor for å blande med vann og helle ut. De på butikken mente det var trygt da det skulle trekke ned i jorda og i maurgangene, så skulel ikke være noe problem med tanke på dyr og barn. Og det gikk fint........ Har ellers ganske god erfaring med slike bokser som de kryper inni og tar med seg innholdet tilbake til tua... Funka fra i sokkelleiligheten vi leide for noen år siden.....

Lykke til med drepingen!!!

Lykke til med maurjakten

Huff,den er lei!
Maurbokser funket bra hjemme hos mams og paps når jeg bodde hjemme iallefall.
Håpe de forsvinner fort!
Lykke til:)

Mauer bokser fungerer veldig bra. Men også lurt å få pakket inn alt av mat i bokser.

Vi sliter med sukkermauer hver vår, så det jeg gjør da er å helde på mauer kverk ute og setter opp lokkebokser inne.

Mauer bokser fungerer veldig bra. Men også lurt å få pakket inn alt av mat i bokser.

Vi sliter med sukkermauer hver vår, så det jeg gjør da er å helde på mauer kverk ute og setter opp lokkebokser inne.

hvor kjøper man slike bokser??? det skulle jammen je hatt også

Uæææh :( så kjipt. Hadde maur før hos mor og vi brukte middel for å bli kvitt dem, men vi hadde ikke dyr og barn å ta hensyn til da.

Vi ble invadert i går:mad: Så i morgen må jeg ut å kjøpe maurbokser! Jeg støvsuger for harde livet ! Her er målet oppvaskmaskinen.

Jeg også bruker ha masse maur i leiligheten. Bor i sokkelleilighet, og har mur utforbi. Er skikkelig ekkelt når det plutselig kryper maur over armen din mens du sitter i sofaen og ser film :/ vi har brukt sånne maurhus. Syns ikke det funket så bra, men har en spray som jeg bruker langs karmen der jeg tror de kommer inn. Den fungerer bra, men mauren blir jo liggende død langs spraystripa, så må støvsuge ofte i de periodene det er maur. I år har det heldigvis vært veldig få. Har prøvd å spraye i hull og sprekker i muren utforbi, men finner ikke ut hvor de kommer fra altså. Heslig!

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Her har vi mye (aaaalt for mye) erfraring med maur og andre insekter.
Sånn maurboks har funka mot sukkermaurene som hadde kommet inn her (stokkmaur funka det ikke mot), ute har vi brukt sånn pulver man blander med vann, da ble det borte.

Ellers så er Pelias universal insektspray super :D

Kan nesten garantere at du allerede har det du trenger i kjøkkenskapet ditt. Kanel!

Se om du klarer å finne ut hvor de kommer inn og strø en god dæsj med kanel der og de holder seg unna.

Fikk maur på soverommet en gang etter at vi hadde byttet noen lister, våknet og de krøp på pute og dyne, usjameg..

Brukte en liten halvtime på golvet og fant ut hvor de kom fra. Så aldri mer maur på rommet etter det :)

Nå vet jeg ikke hvilken type maur det var jeg fikk på rommet da.. Kanskje det ikke skremmer alle typer. Men verdt forsøket! :)

Takk alle! Jeg tok med minstemann på 4 mnd ned til Plantasjen i ettermiddag og kjøpte bokser og sånn middel som skal blandes med vann og helle ute. Det er litt kløn da, for det er kun heller og betong der ute så det er ikke sikkert vi klarer å holde det helt inntil veggen. Kjipt hvis det renner utover med tanke på treåringen og hunden:/

Ser at mange har sprayet, men det kan jeg vel ikke gjøre innendørs når vi har barn og hund?

Har hatt problemer her og, så hadde bokser inne og brukte maurkverk ute..

Jeg sprayet med permetrin i kjelleren på kvelden, når hunden og ungene haddelagt seg. Da forsvant de.

I barnehagen bruker vi bokser, for tror ikke vi har lov å bruke pulver. Da må det i så fall være fredag etter alle barna har gått, og gnikke/skure/vaske mandag morgen. (altså ikke noe vi normalt sett kan bruke tid på)

Back
Topp