Maur Asto.....Gratulerer!!

nitalita

Gift med forumet
Nå må du fortelle! Hvordan var den store dagen på lørdag? Hvordan reagerte gjestene når dere fortalte om den lille i magen?

FORTELL-FORTELL-FORTELL[:D]

[:)] Så koselig å bli oppfordret til det da!

Dagen var helt fantastisk. Det var blå himmel, sol og ca. 20 grader. Jeg var hos frisøren i tre timer og vi hadde god tid til å få alt på plass. Hadde håret satt opp med roser inni og slør. Var ganske nervøs da limmoen dukket opp og pappa kom ut. Kjøreturen til kirken varte lenge og jeg kunne kjenne pulsen og kvalmen i hele kroppen. Ikke egentlig nervøs, bare veldig spent. Stod ytterst i kirken i nesten fem minutter mens kirkeklokkene ringte og det var en ganske rar opplevelse. Da dørene gikk opp og alle stirret på meg, ble det lettere. Masse kjente smilende ansikter med tårevåte øyne. Det er en koselig trekirke vi giftet oss i og den var kjempefint pynta. Øystein kom ned og møtte oss, tok pappa i hånden og førte meg opp det siste stykket. Presten var kjempeflink! Og vi sa klare og tydelige ja begge to. Ringene gikk greit på, og så var det kysset. Mannen min hadde fått beskjed av presten at hvis han skulle kysse meg i kirken, så skulle han gjøre det ordentlig. Han holdt på å spise meg opp! De lo godt i kirken da. Men det var koselig. Alt gikk kjempefint og alle bekymringene om kjolen var unødige.

Etterpå var vi hos fotograf i 1 1/2 time og tok nydelige bilder ute i en park i det flotte været. Gleder meg veldig til å se hvordan de ble. Mye kreativt hvor vi ligger på ryggen i grus og sånn. [:)]

Da limmoen stoppet utenfor lokalet vårt stod alle ute i sommerværet klare med sjampanjen og store smil. Var en utrolig koselig måte å bli ønsket velkommen på. Ble naturligvis alkoholfritt på meg.

Middagen var fin og alle så ut til å kose seg. Mannen min var veldig bekymret for talen, men da han avsluttet med "Det er en ting jeg har lyst å fortelle til slutt: Vi skal bli foreldre. Omkring juletider" stod jubelen i taket. Størst var det nok for bestemødrene mine som ikke hadde noen anelse om at de skal bli oldemødre for første gang. De store smilene ble bare enda større og stemningen var god hele kvelden. Kunne ikke fortalt det på en kjekkere måte tror jeg.

Vi danset brudevals til "One" av U2 og hadde sjokoladekake i tre etasjer til brudekake. Avsluttet kvelden i 01:30-tiden ved å samle alle i en stor ring og dele ut rosa roser og takke hver enkelt for at de kom.

Neste dag fikk vi mye meldinger og telefoner om at de hadde kost seg. Noen tanter og onkler hadde visst ikke vært hjemme fra narchspiel før 05:30 heller, så det sier jo litt...

Noe mer dere lurer på? Koselig å fortelle!

Så koselig da! Håper jeg og får oppleve det en gang, vi tok det bare enkelt hos byfogden i februar......men vi var enige allerede da om at det en gang om noen år kanskje blir ordntlig[:)]
Hadde dere mange gjester forresten?

Vi holdt det ganske lite for å kunne få tid til å snakke med alle gjestene. Det anbefales - særlig hvis folk er tilreisende kun for den helgen. Da er det koselig å rekke å si mer enn hei og ha det. Så vi var 45 stykker. [:)]

Hvis begge to er innstilt på det, blir det nok prinsessebryllup på deg og! [;)]

årrh.. jeg blir helt rørt jeg.. Så deilig når alt stemmer sånn da!! Herlig å være prinsesse for en dag!!!! Vet egentlig ikke om jeg har lyst å gifte meg jeg.. for det første har han vært gift før, ikke at det er unormalt i dagens samfunn!!..men jeg kjenner litt på det da. også er det det me kirken og troen.. åsså det voldsomme selskapet og alle forberedelsene..

Men, må si det frister også når jeg leser om en sånn dag som du beskriver her ;) Alle lykkeønsker for tiden fremover til deg og din heldige utkårede! 

Så koselig Jomfruen79

Jeg var også litt betenkt på det med tro og sånn, for jeg er ikke i statskirken. Men det betydde mye for mannen min, og selv om det er en kristen ramme rundt det, så er det jo bare til hverandre at vi lover noe.

Jeg unner alle en sånn herlig dag! All planlegging og mas og kjas er plutselig verdt det!

Sitter her med tårer i øynene jeg.. Gratulerer så kjempe masse..

åååå hælledussan for ei hærlig historie.. Nesten som på eventyr..

Tårene slutter liksom ikke å trille her... så utrolig koseli!!! GRATULERER så mye til dere begge da!!! goo klem og all lykke!!!

Det å kunne fortelle at man skal blir foreldre i sitt eget bryllup høres ut som en kjempeflott timeing![:)]Gratulerer så masse som nygift forresten! Ønsker dere alt godt! Må innrømme at jeg var litt nysgjerrig på hvordan bryllupet ditt var jeg også[;)]

Jeg hadde egentlig tenkt til å vente med å fortelle at jeg er gravid til jeg var minst 12 uker på vei. Slik ble det dessverre ikke! Da jeg havnet på sykehuset i påskeferien på grunn av ekstrem svangerskapskvalme (Hyperemesis gravidarum), og ble lagt inn noen døgn for å få intravenøs tilførsel av væske hadde vi ikke så mye valg bortsett fra å fortelle gladnyheten.[:D]

På sykehuset fikk jeg beskjed om å få minst mulig besøk og være mest mulig i ro. Ikke se på tv, sende sms eller ringe - bare se ut vinduet, i taket eller på klokka på veggen. Det gikk veldig greit! Jeg kjedet med ikke i det hele tatt. Var så dårlig at det var mer enn nok anstrengende å se på klokka!! Så da endte det med at samboeren min måtte ringe rundt til venner og familie og fortelle at vi skal bli foreldre.. skal si det tikket inn mange sms den dagen etter at nyheten hadde spredt seg… må si at jeg bare måtte smugsvare på noen av dem

En ting som er positivt ved at jeg havnet på sykehuset er at vi fikk sett et lite glimt av babyen vår da jeg bare var 6 uker og 4 dager på vei..[:D] Selv om det ikke var rare greine vi så var det fryktlig betryggende å høre alt var slik det skulle være.. og når ultralyddamen sa at de som er fryktelig kvalme i begynnelsen av svangerskapet svært sjelden mister barnet ble jeg VELDIG glad.. [:D]

Back
Topp