Matvrak

karro.90

Betatt av forumet
:knegg::knegg:siste ukene har jeg blitt skikkelig matvrak!! Føler for å stappe ting i munn hele tiden, men ingen spesielle cravings, må bare tygge eller drikke noe!
Kanskje lillegutt som sier at jeg må spise hele tiden så han kanskje kan gå opp litt i vekt, han er 15% under gj.snittet :p

Flere som stapper seg fulle? :knegg:

Her har det vært motsatt, så si null matlyst. Helt til i går, da ble det plutselig skikkelig ille hvor lyst jeg hadde på mat. Kunne spist og spist, men det er litt dårlig med plassen :p

Eg har sånn cravings som aldri blir tilfredsstilt, men eg anar jo ikkje ka det er :(

Jeg kunne nok spist mer, eller, jeg spiser ikke mer nå enn før jeg ble gravid. Har litt dårlig matlyst, men babyen er estimert til +12% så han får tydeligvis det han skal ha [emoji14] Ha ha :D

Føler meg der jeg også, tok det opp med jordmora å hun fortalte meg at da har babyen en vokseperiode :-)

Ja takk, det samme her. Jeg spiser hele tiden, til og med på natta. Har alltid vært glad i mat, men dette slår alle rekorder hittil.

:knegg::knegg:siste ukene har jeg blitt skikkelig matvrak!! Føler for å stappe ting i munn hele tiden, men ingen spesielle cravings, må bare tygge eller drikke noe!
Kanskje lillegutt som sier at jeg må spise hele tiden så han kanskje kan gå opp litt i vekt, han er 15% under gj.snittet :p

Flere som stapper seg fulle? :knegg:

Hvordan finner du ut hvor mange % barnet er under snitt? Min er under snitt også, men står ikke noe om % på arket :p bare uke og vekt...

Ja d er veldig godt med alt for tiden, men ikke alltid d er så store mengder, d varierer veldig... Men utrolig lyst på alt mulig :rolleyes:

Hvordan finner du ut hvor mange % barnet er under snitt? Min er under snitt også, men står ikke noe om % på arket :p bare uke og vekt...
Jeg fikk vite det på vekstestimeringen (UL) på sykehuset :) hvis du har vært på det, så får du med et ark med en digital kurve på, også er det et skjema under kurven hvor det står skrevet ned eventuelle avvik. Men så lenge barnet følger sin egen kurve fint så skal det ho ikke ha så veldig mye å si da :)

Har ikke vært på vekstestimering. Er det noe man burde? Eller blir man kalt inn om det er nødvendig?

Har ikke vært på vekstestimering. Er det noe man burde? Eller blir man kalt inn om det er nødvendig?
Jeg ble kalt inn til time i uke 36 av sykehuset, men jeg er litt usikker på om alle sykehus praktiserer innkalling eller om jordmor eller legen gjør det for deg :) hvor langt er du på vei?

Jeg ble kalt inn til time i uke 36 av sykehuset, men jeg er litt usikker på om alle sykehus praktiserer innkalling eller om jordmor eller legen gjør det for deg :) hvor langt er du på vei?

Jeg er 37+5, så ikke lenge igjen. Men jm har aldri nevnt noe om vekstestimering.

Jeg var ikke på det med første snuppa :)

Det er vel vanleg med vekstestimering om sf-målet er høgt, lågt eller avvikande frå si eiga kurve. Og om ein har hatt store/små barn før. Det er ikkje noko ein blir kalla inn til om alt er "normalt" :)

Back
Topp