Matvrak, hjelp!!

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Jeg er sulten HELE tiden. Jeg er ganske tynn i utgangspunktet og alltid spist normalt (heller for lite enn for mye). Nå er jeg sulten HELE tiden:schoked025. Må ha en stor frokost ellers fungerer jeg ikke.. spiser masse lunsj, klar for middag fra kl 16.00 og etter middag har jeg alltid lyst på boller, kjeks, chips, sjokolade osv.. enormt søtsug! Småspiser hele dagen. I tillegg er hele fordøyelsessystemet på tur, er ikke kvalm men magen vrenger seg etter store måltider. Er dette normalt? Får ikke igjen buksene mine lengre:/ Håper nesten jeg blir kvalm snart så sulten blir litt stagget !:sick009

Det er akkurat sånn jeg har det også...:eek::p Har aldri opplevd sånn matlyst noensinne, ikke i de to andre svangerskapene heller... Vi spiste middag kl 18, og nå kunne jeg godt smurt meg tre brødskiver...:woot::D
Skulle ut en tur med ungene i snøen for noen dager siden, og den til vanlig store boblebuksa mi stramma noe voldsomt rundt livet :facepalm:;) Så jeg går bare med gravidbukser da jeg ikke orker å gå med vanlige bukser lenger, altfor trange :oops::rolleyes:

Det med at magen vrenger seg, det kjenner jeg igjen! Ikke kvalm jeg heller, men systemet lever sitt eget liv for å si det sånn ;):happy:
Jeg velger å ta denne matlysten som et sunnhetstegn i svangerskapet jeg da, det er jo en grunn for at matlysten øker :love7:Heartred hihi. Så ja, dette er nok normalt :happy7:Heartpink:happy

Jeg sliter også med å lukke bukseknappen :p 6+0 i dag. Men nok det er mest luft, for mitt system er også ute og sykler litt, haha! Jeg har også normal BMI. :)

Har liksom lyst på "noe godt" om kvelden mer enn før. En stund ble jeg helt desperat ulvesulten og kvalm før lunsj og på vei hjem fra jobb, men tror jeg har klart å motvirke det litt nå med å spise litt før og etter lunsj, og heller spise litt mindre i lunsjen. De på jobben må jo tenke at jeg har blitt gal som driver og romsterer i skapene og går frem og tilbake med knekkebrød støtt og stadig :)

Jeg var redd for at jeg skulle spise alt for mye, så fant en app (myFitnessPal) som jeg logget alt jeg spiste i en ukes tid, bare for å sjekke at det ikke tok helt av. Det gjorde det heldigvis ikke, så nå gidder jeg ikke bruke den mer :) :p

Kjenner meg veldig godt igjen på det som blir sagt! Jeg klarer ikke å spise ett stort måltid, men må ha mat hele tiden! Får jeg ikke mat blir jeg kvalm og skikkelig ekkel i magen. Jeg er dessverre litt for stor enn det jeg hadde håpet når jeg ble gravid, så vil jo egentlig ikke spise så mye heller. Og ja, jeg MÅ ha karbohydrater - hvor jeg ellers har kuttet litt ut på brød, pasta og sånn, klarer jeg det ikke nå, mens kjøtt blir jeg kvalm av! :) :)

Her har det røket på endel kg selv om jeg er kvalm. Må nemlig spise HELE tiden for å holde kvalmen på minimum... Oppi det hele har magen blitt større og sulter deretter... Usj! Hadde håpet å få liten søt mage siden jeg var ganske slank, men nå føler jeg meg mer mot smålubben snart :p

Lite matlyst her:( Sliter med å få i meg nok.
Alt vokser i munnen min..,

Kjempe søtsugen her og

Back
Topp