Matvarer og amming

Skyggedal

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Hei!

Har ei lita ei med mye mageknip og slit. Begynner sånn rundt 18 og får ikke roet henne før 03 tida på natten. Har derfor lurt på om hun kanskje reagerer på at jeg spiser mat med melk? Har det i såfall noen hensikt at jeg holder meg unna dette et par uker? Eller går vinninga opp i spinninga om hun får nan da det er kumelkbasert?

Ja, sånn var min førstefødte. Og han var sånn helt til vi byttet nan med nutramigen som er soyabasert. Han fikk senere påvist melkesllergi.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har prøvd nutramigen en stund nå uten at det egentlig har gitt resultater. Ikke spiser hun nok heller av den, smaker jo høgg :-/

I dag har hun fått nan, og vært rolig hittil. Merkelig. Ikke greit å bli klok på detta!

Hvis ho har intoleranse så er melkesukkeret spaltet i nan, så da tåler de den. Du må Evt kutte kumelk i 2 uker. Ost og alt. Så starte opp med ost, så smør.. Et og et produkt.

Sniker meg inn her - er nybakt mamma, så mye nytt å lære - men hvordan kan man merke at babyen har mageknipe?

Sent from my iPhone using BV Forum

Tulla her kroker seg liksom sammen og trekker knæra oppunder seg. Så har hun en eksepsjonell høy og hysterisk gråt, og promper mye. Rett etter en promp avtar gråten litt. Bråvåkning med hyling indikerer også mageknip.(mest sannsynlig)

Back
Topp