Matvaner

Lykkespiren2017

Blir kjent med forumet
Er det flere enn meg som faktisk syns alle de usunne tingene er best nå? tenker ikke på godteri og slike sukkerting for det har jeg litt avsmak på. MEN når jeg først har lyst på mat så er hamburger, pizza, kebab, pølser og ting med dressing som ofte frister mest:'-) fortsetter det slik er det ikke babymagen som kommer først! Nytt mål: få bedre matvaner og lag flere sunne ting som frister

Jeg er med deg pølse, burger, kebab er det som frister mest nå. Jeg takler ikke grønnsaker og fisk. Blir kvalm bare av tanken. Håper det snur snart. Spiser brødmat også da ;)

Jeg er alt for glad i alt som er usunt å det er det som frister mest! Alt som kan beskrives som "godt for deg" får meg omtrent til å brekke meg :p

Jeg har det omvendt enn så lenge! Her går det i fisk, salat, frokostblandinger og NAM RÅ GULROT.
Blir litt usunne ting også, som sjokolade. Husker fra forrige gang at matvanene endret seg veldig i løpet av svangerskapet.

Jeg er dessverre helt enig med deg, i tillegg til at jeg har lyst på sjokolade heeeele tiden :(

Blir gal av meg selv, men ofte så føles det helt umulig å motstå fordi den maten jeg craver er det eneste som stagger kvalmen.... :( Oooog jeg er sulten hele tiden

Jeg har fått dilla på MELK. Det har jeg ikke drukket på kanskje 20år, men nå kan jeg ikke få nok. Har drukket 6 glass med lettmelk i dag ;)

Her er det lite som frister.. alt har enn grusom ettersmak.. selv vannet smaker møkk.. går i knekkebrød/brød med ost.. er liksom kun det som ikke vokser i munnen.. kastet opp laks her om dagen ,det VAR en gang en av hovedrettene:D pommes frittes smaker godt der og da,sålenge man har det i munnen liksom... men så var det den ettersmaken....

Enig. Går rundt å har skikkelig lyst på "søppelmat" som pizza, burger, pølse o.l. som jeg egentlig ikke pleier å spise noe særlig av til vanlig. Har kanskje noe å gjøre med saltinnhold, og at salte ting virker bra mot kvalmen min.

Spiser vanligvis mye fisk, grønnsaker og sunne ting, men det frister overhodet ikke lenger. Dette er jo ting jeg burde spise mye av spesielt nå, men det frister lite. Oppgitt.
:-)

Jeg fins ikke kvalm, men de siste dagene har jeg ikke hatt matlyst i forhold til middag. Maten vokser i munnen og det smaker ingen ting. Brødskiver, banan, yoghurt, klementin og sjokolade går helt fin.

Noen andre enn meg som ikke tåler tanken på kjøtt? Og kylling er da verstingen!

Prøvde meg på sliders på egon idag, men kjøtt var no go.

Håper matlysten kommer snart og kvalmen forsvinner. Og den ettersmaken på alt, fysj! Den er verre enn maten!

Takler ikke kjøtt. Kylling går greit. Grønnsaker fungerer heller ikke noe særlig. Går i brødskiver :-p

Har fått helt avsmak på alt av "feit" mat og har plutselig blitt veldig kresen! Eneste jeg får i meg for tiden er eple, vaniljeyoghurt, grove rundstykker eller knekkebrød med ost og paprika/agurk, salat og lett mat. Blir kvalm av alt mulig for tiden, og kjenner jeg en rar smak eller konsistens av f.eks middagen jeg spiser mister jeg helt matlysten og får helt avsmak på den retten fremover.. Huff håper det gir seg snart, er ikke vandt til å være så kresen haha!

Smeltet ost!! På alt som tenkes kan ;) Et begrep fra min single-partydays hvor jeg og en venninne pleide å si til hverandre "smeltet ost?" Dagen derpå, for å så finne nærmeste pizza/burger/junk sjappe ;)

Blir kvalm og får brekninger hver gang jeg går forbi pizzarestaurant på vei til og fra jobb. Lukta er nok til å gjøre meg kvalm. Prøvde å spise en ferdigpizza for over en måned siden, det var ikke godt. For mye lukt og smaken ble ekkel. Men min italiensk type hjemmelaga med grov bunn var god. Her går det i mat jeg vanligvis spiser, altså sunn mat. Er fra før ikke glad i junk, så da blir det ikke det. Og de thai-boksene man kjøper på Rema og kiwi i frysedisken som varmes i mikroen klarer jeg ikke lukta på, da blir det helt krise, alt for mye lukt!
Men det hender jeg plutselig får brekninger midt i et måltid, og det er helt tilfeldig hva som er godt/greit/brekkmiddel.

Back
Topp