Matvaner

gravidsol

April 13 FTW :D
Hvordan er matvanene til disse 2 åringene våre? Spiser de mye/lite? Får dere i de sunn mat?

Vår er heldigvis ganske flink. Spiser mindre nå enn hun gjorde før. Heldigvis elsker hun frukt og grønt, men takket være mine foreldre skal hun ikke ha annet enn syltetøy på skivene sine :(

Min gutt har en helt vannvittig forbrenning, akkurat som pappaen sin, så han er mye sulten, og spiser derfor ofte.. Men han er veldig glad i frukt og grønt og får som regel sunt pålegg på både skiver og knekkebrød. I helgene kan han heller kose seg med syltetøy på skiva :) Vi er nøye med å gi han variert kost, sånn at han skal få det han trenger innenfor mat :)

Vil si at han spiser sånn passe. Han hadde en periode der han spiste lite, men har begynt å spise mer etter han begynte i barnehagen. Spiser som regel det meste. Noe av det han liker mest er mais og stekt potet, erter er også artig. Er veldig glad i frukt og spiser det hver dag i barnehagen. Han får veldig sunn mat i barnehagen, så tenker ikke så mye på det.

Hatt ett langt år med pølser og kjøttboller.. Masse frukt og gulrot - og thats it!
Men, fikk endelig krangla meg til at han fikk astma-medisin for å se om han kunne ha astma, og nå er han plutselig altetende :D spiser passe porsjoner vil jeg si :)

Vårres spise alt :) Enkelt å greit:) Spise ikke så store porsjona,men får i sæ nok :)

Her går det i rykk og napp,jeg maser ikke for vet hun spiser npr hun er sulten:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Variere veldig fra dag t dag! Nån daga nesten ingenting! Kanskje bare me leverposteien av knekkebrødet og et eple..
andre daga fler knekkebrød å ski e, frukt å middag..

virke nesten som ho et sæ opp.. for så flere daga m lite mat! Perioda der ho nekte middagsmat/varm mAt! :eek:

Hun spiser veldig lite, men liker det aller meste. Hun er ikke noe storspiser akkurat

Veldig opp og ned! Hadde en periode før jul der han knapt nok spiste noe, så han ble en del slankere kan du si. Men så tok det seg opp igjen heldigvis! Etter nyttår var han mye syk, så matlysta har vært dårlig. Men nå den siste uka har det virkelig tatt seg opp igjen :)

Han er dessverre litt kresen, men det har også bedret seg litt i det siste. Ikke glad i grønnsaker, men veldig glad i frukt :)

Back
Topp