matvaner

RapunselMaja

Elsker forumet
Trapper ned på amminga.. Men her gir hun ingen lyd når hun er sulten, hun bare kaster seg over puppen hvis jeg tar den fram.. Til frokost idag fikk hun en porsjon grøt og så melk. Hvor lenge kan jeg la det gå før jeg prøver å gi henne mat igjen? Vanligvis har hun ammet hver 2. time på dagtid... Er bare så redd hun skal være sulten og/eller tørst. Men kan jeg prøve å drøye det til 3 eller 4 timer...?

Prøvde forresten å ta opp dette med hs på 5mnd-kontrollen. Men hun var LITE begeistret for at jeg ville trappe ned amminga.. Fikk egentlig ingen råd om verken det ene eller det andre... Eneste hun sa var: " Du er bra heldig du Kaisa Elise, som har ei mor med så mye og god melk.."   [8|][&o]

Her får han grøt til frokost en gang mellom 9-10 (sover lenge lille klumpen min), så litt pupp før duppen i ca 12 tia, middag mellom 14-15, pupp igjen 16.30- tia, og grøt igjen kl 18, og pupp før han legger seg 19.30.
Han blir urolig her når han blir sulten da, så er litt fleksibel med tidene, men prøver å drøye han litt hvis jeg syns det blir for tett.

Vet ikke hvordan du bør gjøre det, men dette er det som fungerer her. Siden du vil trappe helt ned på amminga til slutt, så kan hun jo heller få en flaske i stedet for pupp en gang til å begynne med, også gradvis bytte ut amming med flaske og måltid litt og litt.

vel, med grøt og sånt burde hun vel klare seg en 3 timer vil jeg tro? Hun sier nok i fra om hun blir altfor sulten da ;) Og hvis du er redd for at hun skal bli tørst, hva med vann?

har du tenkt over det å bytte til mme sakte men sikkert? Her er vi nede i to flasker dagen, så de regulerer det der fort når de begynner med fast føde. da blir problematikken å lure i de drikke ;P

Og .. for en dritt HS! Jeg hater norges ammepress, det er så jævla skada!! unnskyld språket, men jeg blir så provosert!! Kaisa blir å ha det fin fint selv om du ikke fullammer til hun kan gå [8|]

Klem til deg! Jeg syns du er kjempeflink jeg! og forstår godt hvorfor du begynner å trappe ned amminga [:)] Heller det enn en brå og voldsom slutt for både deg og tutta di når du må ut i jobb.

ORIGINAL: Nataleen

Trapper ned på amminga.. Men her gir hun ingen lyd når hun er sulten, hun bare kaster seg over puppen hvis jeg tar den fram.. Til frokost idag fikk hun en porsjon grøt og så melk. Hvor lenge kan jeg la det gå før jeg prøver å gi henne mat igjen? Vanligvis har hun ammet hver 2. time på dagtid... Er bare så redd hun skal være sulten og/eller tørst. Men kan jeg prøve å drøye det til 3 eller 4 timer...?

e ja tror det.. her går det 3 - 4 timer mellom..har gjordt det siden hu var liten.. så ikke noe problem vil eg tro... det e ikke farlig om hu e litt sulten..når det går så få timer mellom måltidene mene nå eg...men siden du har gitt såpass tett så har hu gjerne ikke sett behovet for å gi tegn til at hu e sulten...når eg gir mat utenom min melk så gir eg vann sånn at hu for skyldt det ned og samtidig væske i kroppen. Gjerne greit å venne de te at vann får de når de spise med skjeien...

Takk for svar! Ja,jeg vil bytte til mme, men tenkte at det beste var å innføre annen mat med mm...?[&:] Og når hun har de måltidene inne så kunne jeg bytte mm med mme.

Når du uansett har tenkt til å slutte å amme, så er det like greit å begynne med fast føde [:D] Det sa hvertfall min hs. Men det er nok lurt å prøve å venne henne til MME også, sånn at ho kanskje kan få en flaske eller to per dag??

Forresten så bør hun klare seg godt 3-4 timer uten mat når hun få fast føde [:D] Isaak går lett 4 timer og det er nytt for han spiste hver 2.-3. time da han bare fikk melk.

Du er kjempeflink og det du gjør det riktig [:D] Drit i det hs sa, det finnes så utrolig mange "etter-boka-gammeldagse-sure" helsesøstre rundt om kring. Din beste målestokk er jo søte bebisen din. Er hun fornøyd så er det meste bra [:D]

Her har vi gitt MME fra han var 2 uker.
(kombinerte med amming til han var 3 mnd.)

Etter at han kun fikk mme har vi gitt han hver 3-4 time, og det er samme nå som han får grøt og litt annet!

Edit:
Lykke til forresten! Gjør det du føler er best for deres situasjon :)

Back
Topp