matvaner i barnehagen

Mari=)

Glad i forumet
Vesla startet i barnehagen 6 januar og har hatt 13 dager totalt. Siden hun startet har de spist boller 2 ganger, pizza 2 ganger, laget hjemmelaget prim 2 ganger og i dag hadde de vafler. Jeg syns 7 dager med kos iløpet av en mnd er litt mye. Hva syns du?
Hvis det har noe betydning så er vesla 14 mnd og hun har bare 3 barnehagedager i uka.

Ja, det er for mye syns jeg.
Jobber selv på småbarnsavdeling, og vi har ikke hatt noe annet enn pepperkakene vi spiste opp 13. dag jul..

Last edited:
Syns du skal si fra jeg![/QUOTE

Tenkte jeg skulle ta det opp på neste foreldremøte, da får jeg også høre hva de andre foreldrene syns.
På den måten kan vi diskutere litt å finne en løsning alle er konfortabel med.
Men litt greit og se hva dere andre mødre syns om saken først :)

Ja det syns jeg var mye :o
Syns det er stas om barnehager kan ha sånt en gang i mnd, det er nok!
Det blir fort nok usunt og siden er så ofte i barnehagen (og når de ansatte skal ha kunnskap om hva som bør spises og ikke) burde det ikke være noe problem for barnehagene å være ett Sundt sted :)

Vesla startet i barnehagen 6 januar og har hatt 13 dager totalt. Siden hun startet har de spist boller 2 ganger, pizza 2 ganger, laget hjemmelaget prim 2 ganger og i dag hadde de vafler. Jeg syns 7 dager med kos iløpet av en mnd er litt mye. Hva syns du?
Hvis det har noe betydning så er vesla 14 mnd og hun har bare 3 barnehagedager i uka.

Jeg ville snakka med bhg. Jeg lager ofte matvafler (grovt mel og lite sukker), pizza kan også lages grov. Og boller også for den saks skyld. Hør med dem. Det er ikke sikkert det er så ille som det høres ut!

Jobber selv i barnehage og synes det der var veldig mye. Man skal kunne kose seg av og til men ikke så ofte. Man kan evt lage sunne varianter av de :)

Det kan jo være unntak, noen som skal slutte eller andre ting, om det fortsetter kunne jg tatt det opp

Jeg ville snakka med bhg. Jeg lager ofte matvafler (grovt mel og lite sukker), pizza kan også lages grov. Og boller også for den saks skyld. Hør med dem. Det er ikke sikkert det er så ille som det høres ut!

Det syns jeg var mye!
Er det sunne varianter de har laget?

Jobber selv i barnehage og synes det der var veldig mye. Man skal kunne kose seg av og til men ikke så ofte. Man kan evt lage sunne varianter av de :)

For og være ærlig, har jeg ikke spurt hvordan de tilbreder vafler, boller og pizza. Men de tar bilder daglig og hva jeg kan se ut fra de er det hvetemel som er brukt, kan hende de sløyfer sukker, men det kan jeg spørre om imorgen.
Takk for svar :)

Det kan jo være unntak, noen som skal slutte eller andre ting, om det fortsetter kunne jg tatt det opp

Idag var det bursdag, men de andre gangene var det kun fordi det var for kaldt til og ut og de måtte finne på noe med de største barna. Jeg vil at de koser seg i barnehagen, men de kan bake grove rundstykker eller brød f. Eks.
Jeg tenker at når været blir bedre vil barna være mer ute, men da blir de kanskje tilbyd annet bare fordi de skal kose seg. Jeg vil drøye med og ta det opp til foreldremøte, det er starten av mars :)
Takk for svar

Ja det syns jeg var mye :eek:
Syns det er stas om barnehager kan ha sånt en gang i mnd, det er nok!
Det blir fort nok usunt og siden er så ofte i barnehagen (og når de ansatte skal ha kunnskap om hva som bør spises og ikke) burde det ikke være noe problem for barnehagene å være ett Sundt sted :)

Det jeg tenker også. De skal få kose seg, men ikke flere ganger i uken.
takk for svar :)

Back
Topp