Mattråd

Lille1020

Andre møte med forumet
Mat frister ikke på samme måte som før selv om jeg er sulten. Er egentlig veldig glad i mat og å lage mat, men nå er det vanskelig å finne mat som frister og som smaker godt. Flere som har det problemet? :rolleyes: Tenkte å opprette en tråd for å dele mat som er sunn og god for gravide! Trenger litt inspirasjon til hva jeg kan lage fremover. Har veldig lett for å bestille take away... Jeg er forresten vegetarianer. Det som har falt i smak er tofu og grønnsaker i sursøt-saus, stekt ris og sushi faktisk :happy:

Last edited:
Mat frister ikke på samme måte som før selv om jeg er sulten. Er egentlig veldig glad i mat og å lage mat, men nå er det vanskelig å finne mat som frister og som smaker godt. Flere som har det problemet? :rolleyes: Tenkte å opprette en tråd for å dele mat som er sunn og god for gravide! Trenger litt inspirasjon til hva jeg kan lage fremover. Har veldig lett for å bestille take away... Jeg er forresten vegetarianer. Det som har falt i smak er tofu og grønnsaker i sursøt-saus, stekt ris og sushi faktisk :happy:
så kjekt å se at du er vegetarianer, det er jeg også på snart tredje året. Blir litt melkeprodukter og egg i matvarer innimellom, men prøver å lage mat mest uten;)

Føler med deg, jeg sliter også. Er veganer. Eneste som har "fristet" til middag er falafler med salt og potetsalat I wrap... ikke så kraftig smak... blir kvalm av å gå i butikker nå o_O

Det var et godt tips, da! Lager du falaffel selv eller kjøper du i butikken? Spiser mye vegansk selv, men har blitt litt mer meieriprodukter etter jeg ble gravid faktisk... Jeg blir også kvalm av å gå i butikken og lage mat. Har heldigvis en snill kjæreste som lager mye mat hjemme, mens jeg er en misfornøyd kjæreste som ikke liker mye av maten han lager :happy118

Last edited:
så kjekt å se at du er vegetarianer, det er jeg også på snart tredje året. Blir litt melkeprodukter og egg i matvarer innimellom, men prøver å lage mat mest uten;)

Godt vi er flere! Da er det kjekt å dele litt råd og erfaringer :) Jeg kuttet vel helt ut kjøtt og fisk for to år siden. Beste livstilsendringen jeg har gjort ;)

Det var et godt tips, da! Lager du falaffel selv eller kjøper du i butikken? Spiser mye vegansk selv, men har blitt litt mer meieriprodukter etter jeg ble gravid faktisk... Jeg blir også kvalm av å gå i butikken og lage mat. Har heldigvis en snill kjæreste som lager mye mat hjemme, mens jeg er en misfornøyd kjæreste som ikke liker mye av maten har lager :happy118

Akkurat disse kjøpte jeg, Hälsans kök fra fryse disken på rema. Med vegansk potetsalat fra Coop og Crispo salat, tomat og agurk i grove taco lefser fra rema.

Jeg har også laget tidligere, før graviditet. Har ikke orket det enda. Sitter her og snakker høyt om hva jeg orker å spise. Og forventer gode forslag fra mannen om nye oppfinnelser. Han er flink til å lage mat og veldig snill, så skal nok gå bra. Han hadde forslag om suppe. Da svarer jeg at det må være med biter og ikke sånn most baby konsistens. :hilarious: må gå litt brainstorming og handle noe i morgen. Spise opp falaflene i kveld først... luksus problem :p

Back
Topp