Tenkte vi kunne ha en tråd for tips til hva man kan lage til alle dagens måltider. Alltid kjekt med litt inspirasjon fra andre, spesielt siden smaksløkene våre lever sitt eget liv om dagen 
Til frokost i dag skal jeg spise yoghurt med banan og hjemmelaget musli (sukkerfri). For å lage musli gjør jeg følgende :
Hakk nøtter og ha i en bolle med solsikkefrø og linfrø. Denne gangen brukte jeg mange forskjellige nøtter, både pistasj, mandel, cashew, hasselnøtt, pekan og valnøtt. I en liten kjele varm opp fibersirup gold, litt kokosolje eller smør, en klype salt, kanel, nykvernet kardemomme og vaniljeekstrakt. Hell dette over nøttene og bland godt. Spre dette godt utover et bakepapirkledd stekebrett og stek i ovn på 170 grader til blandingen har blitt seig og gyllenbrun. La stå og kjøle seg helt ned før du knuser opp i mindre biter og har i en lufttett boks
Jeg har dessverre ikke noe mål, for det bruker jeg sjelden, men prøv deg fram. Jeg styrer unna kornprodukter i stor grad og derfor ikke brukt f.eks. havregryn, men hvis du vil ha det, så er det bare å tilsette. Andre ting du kan bruke er gresskarkjerner, kokosflak, tørket frukt osv. Pass på at tørket frukt og kokos tilsettes etter steking. Fibersirup får du forøvrig kjøpt på helsekost. Det er sukkerfritt og veldig fint å bruke hvis du vil ha søt og god musli, eller søt yoghurt, men er i faresone for f.eks. svangerskapsdiabetes og ikke vil ha sukkeret
Hva er dine beste mattips?
Til frokost i dag skal jeg spise yoghurt med banan og hjemmelaget musli (sukkerfri). For å lage musli gjør jeg følgende :
Hakk nøtter og ha i en bolle med solsikkefrø og linfrø. Denne gangen brukte jeg mange forskjellige nøtter, både pistasj, mandel, cashew, hasselnøtt, pekan og valnøtt. I en liten kjele varm opp fibersirup gold, litt kokosolje eller smør, en klype salt, kanel, nykvernet kardemomme og vaniljeekstrakt. Hell dette over nøttene og bland godt. Spre dette godt utover et bakepapirkledd stekebrett og stek i ovn på 170 grader til blandingen har blitt seig og gyllenbrun. La stå og kjøle seg helt ned før du knuser opp i mindre biter og har i en lufttett boks
Hva er dine beste mattips?