Mattips

Totlaaa

Gift med forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2019
Påskeliljene 2022 ❤️
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg er så matlei for tiden. Ingenting smaker godt lengre og jeg sliter litt med å få i meg nok mat hvis jeg skal gå etter hva jeg har lyst på :p

forrige svangerskap var jeg delvis kvalm frem til uke 9, så kan jo være jeg blir det denne gangen også (ikke kvalm akkurat nå) men jeg trenger tips til mat! Både frokost, lunsj og middagsretter :)

Gjerne god drikke også, syns cola smaker blast og saft går greit :)

Spiste pølsegrateng i går, gikk greit å få ned synes jeg.. første middagen på ei uke :wtf: vet ikke hva jeg skal spise i dag..

Jeg levde på toast med ost og skinke de første mnd, var eneste jeg fikk ned, alt annet smakte funky. Og tortilla med salat og kylling, det fungerte også. Var frustrerende å ikke føle at noe smakte, men gikk heldigvis over og nå er matlysten tilbake :)

Synes frukt er en vinner! Spesielt litt sur frukt, så grønne epler eller visse plommer eller litt umodne druer!

Redigert: Oida, innså at det ikke var snakk om matlei grunnet kvalme! :facepalm: Kan vel spise frukt som måltid også? :hilarious:

Last edited:
Nystekte boller som mannen har laget, men kvitost og Frisk-is, Fruktfest saft og Tyrkisk Pepper er snadder da :angelic:

Synes frukt er en vinner! Spesielt litt sur frukt, så grønne epler eller visse plommer eller litt umodne druer!

Redigert: Oida, innså at det ikke var snakk om matlei grunnet kvalme! :facepalm: Kan vel spise frukt som måltid også? :hilarious:
Absolutt :D kan jo fort være det utvikler seg litt kvalme også :p

Jeg synes pink lady (sursøte epler) hjelper når jeg er lettere uvel, men hjelper også når man bare vil spise noe; så synes ikke det var så dårlig tips uansett. :)

Jeg liker veldig godt skyr for tiden. Det er lett å få ned, og litt mer mettende enn vanlig yoghurt. Greit mellommåltid liksom.

Forresten! Egg. Enten som omelett eller i annen form. Inneholder mye ting kroppen trenger, er mettende og greit som både frokost og lunsj.

Forresten! Egg. Enten som omelett eller i annen form. Inneholder mye ting kroppen trenger, er mettende og greit som både frokost og lunsj.
Jeg levde bortimot på egg under kvalmeperioden min sist svangerskap. Minst 3 ganger i uka besto frokosten min av 2 kokte egg med litt salt og majones. That's it :hilarious: Ikke noe brød eller noe annet.

Back
Topp