Mattips?

Februargull2017

Betatt av forumet
Hei. Jeg sliter med ekstrem svangerskapskvalme! Jeg sliter derfor med å få i meg noe mat! Jeg kaster opp og brekker meg så fort jeg går inn på kjøkkenet, og bare generelt tenker på mat! Nå har jeg levd på KUN knekkebrød i 3 uker! Spist det annenhver time og det er det eneste jeg greier å beholde(hittil)! Brød har jeg gitt opp! Men nå begynner jeg å bli innmari lei av knekkebrød!!! Har dere noen enkle tips for matfronten? Noe som er lett å tilberede, men metter litt?

Forskjellige typer kjeks ble det en periode her for meg. (Kapteinkjeks, Startkjeks og Mariekjeks). I tillegg fungerte melon og eple greit og i bedre perioder Rett i Koppen suppe. Ingefærte var også litt godt å drikke selv om det ikke hjalp betraktelig. Kokte opp vann, raspet ingefær og skviste sitron oppi. Er forferdelig å være så kvalm, så føler virkelig med deg!

Frukt går som regel greit ned her. Men vanskelig å si hva som funker for deg, kanskje best å bare teste ut litt forskjellig. Søsteren min levde på kokt pasta (uten noe mer) en stund og syntes det funket.

Forskjellige typer kjeks ble det en periode her for meg. (Kapteinkjeks, Startkjeks og Mariekjeks). I tillegg fungerte melon og eple greit og i bedre perioder Rett i Koppen suppe. Ingefærte var også litt godt å drikke selv om det ikke hjalp betraktelig. Kokte opp vann, raspet ingefær og skviste sitron oppi. Er forferdelig å være så kvalm, så føler virkelig med deg!
Takk :Heartpink

Jeg slet i siste svangerskap selv og da fungerte salt kjeks og frukt :)
Lykke til, håper du finner noe som fungerer for deg :)

Back
Topp