mattips

Lenva

Betatt av forumet
Hei. Jeg trenger sårt tips ang mating av min 9 mnd gamle sønn. Han er ganske vrang når det gjelder middag. Må støtt og stadig jobbe med å få i han middag. (Tvinger han ikke) prøver alt av lyder. Grimaser. Få oppmerksomheten hans over på noe anet så han gaper uten å tenke over det. Begynner å bli veldig sliten av å drive sånn hele tiden. Noen ganger går det kjempe bra. Men som oftest jobbes det.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :/ og han får ikke bare det samme. Vi varierer hele tiden med hva vi gir han. På forhånd takk fra fortvilt førstegangsmor!

Her nekter hun å bli mat så får samme mat som oss og i biter slik hun kan holde det selv og da spiser hun mye og er fornøyd vi prøvde med moset hjemmelaga mat og kjøpemat men nekta så fant vi ut ja da skal ho få det samme som oss :)

Vi har prøvd å gi han fra middagen vår uten å mose det å men neii skal ikke ha.. :P

Håper du får noen gode tips. Min på 8 mnd er heller ikke flink til å spise mat. Han smaker på alt, men stopper etter et par t-skjeer. Virker ikke som at han skjønner konseptet med å spise seg mett på mat.
Hs er egentlig ikke bekymret siden han legger godt på seg av mm og er interessert i å smake på ting. Men hadde vært litt godt for både meg og pappaen og følt at han ikke er så avhengig av meg.

Fruktmos, grøt og brødskive går igrunn ganske greit.. fruktmos går på høykant. Men middagen er håpløs.. kjenner middagen tar på kroppen når samboer jobber mye og jeg gjør alt selv..

Jaa men han putter det aaaaldri i munnen.. :p mens alt av leker og andre ting putter vi mer enn gjerne i munnen. :P

Back
Topp