Mattips

Drømmefangeren

Glad i forumet
Ka e det beste ungan dokkers får å spise av frokost middag og kvelds?
Nokka de liksom bare aldri får nok av...

Æ slit som sagt med alt sånt her i huset så tar gladelig imot tips siden de har glemt å kalle oss inn til ernærinsfysiologen på sykehuset..

Idag prøve æ mæ på den klassiske som alle like...

Hjemmelagde fiskeboller og hvitsause med gulrøtter og poteter til..

• Yes.. nøyaktig to munnfuller før han klikka.

Lilly liker pølser veldig godt til middag, og hjemmelaget lapskaus er en stooor hit.

frokost, lunsj og kvelds er det brød, frukt og yoghurt.  når hun ikke vil spise får hun faktisk nugatti på brødet,  men da er vi på 2 dager uten å spise noe særlig. siden hun ikke går opp i vekt må vi gi henne det for å få i henne mat. etter ett måltid med nugatti går det meste ned

hjemmelaget fiskegrateng! Det og fiskeboller kan han spise seg tullete av.
Og nestle sin lasagne i glass.

Og brødskive med makrell i tomat. eller med prim. eller med leverpostei.

Og til frokost nå får han Bjørns havregrøt med eple og kanel.

Til frokost er det hjemmelaget rugbrød med makrell, kaviar, leverpostei, gomme,prim, baconost, brunost, kyllingpålegg eller syltetøy på lørdager.

Men livretten over alle livretter er min spaghetti med pølser. der har jeg løk, sopp, squash, purreløk og gulrot som jeg freser først. så tar jeg av det og freser kjøttpølser uten skinn. så tar jeg alt sammen og lager tomatsaus i panna, da bruker jeg tomatpurre, vann og ketchup. koker også spaghetti, legger det i ildfast form og tar pølsene og alt det oppå. Så tar jeg ost oppå der, og sett det i ovnen i et kvarter. Hun er manisk når hun får det, spiser og spiser:)

Ellers elsker hun fikskkak i brunsaus, pannekaker, kjøttkaker og fiskeboller. Laks er og en favoritt.

Havregrøt eller eplegrøt er og poppis[:)]

Brødskive med leverpostei eller brunost.. er ikke spesielt glad i noen annet til frokosten.

Alt som han får spise selv er helt fantastisk, spiser alt så lenge han får gjøre det selv, og de nye småfolk glassene med spagetti med kjøttboller og den med kjøttkaker[:)]

Back
Topp