Mattips til «full mage»

Venter skatt #3 - april 2020

Andre møte med forumet
Hei.
Er det noen som har tips til mat som ikke gjør at man blir så stinn? (Hvis dere skjønner)
Prøver å spise lite med ofte, men syntes ikke jeg finner noe som er mettende nok.

Har du prøvd youghurt naturell med bær og granola, ev. havregrøt (kokt på melk) med bær?

Jeg småspiser mye frukt og nøtter. Har også funnet ut at jeg «tåler» mer vegetarkost enn kjøtt. Men føler meg til stadighet stinn, så setter stor pris på flere forslag, jeg også! :D

Rugssprø eller ryvita med snøfrisk/Philadelphia, avokado og litt salt og pepper på :hungry:

Jeg er desperat etter tips om det finnes noe som funker, for jeg føler meg så mett at det er forferdelig ubehagelig i flere timer etterpå når jeg bare har spist en pose rett i koppen-suppe. Jeg gruer meg til å spise fordi jeg må legge meg ned etterpå og ligge lenge etterpå, egentlig helt til jeg blir sulten igjen.

Jeg er desperat etter tips om det finnes noe som funker, for jeg føler meg så mett at det er forferdelig ubehagelig i flere timer etterpå når jeg bare har spist en pose rett i koppen-suppe. Jeg gruer meg til å spise fordi jeg må legge meg ned etterpå og ligge lenge etterpå, egentlig helt til jeg blir sulten igjen.
Uff. Prøv deg på noen smoothier kanskje? Med litt havregryn i feks så det blir litt mer mat, også drikke litt og litt. Eller salat med krutonger, kylling, litt pasta osv sånn at det ikke er så "tung" mat men samtidig næring i

Blir du slik av all slags mat? Det er en del salt i slike produkter, og det binder jo vann. Vet ikke om du har prøvd å unngå salt en periode? :angelic:

Back
Topp