Mattips... Også om du er allergisk :)

LilleSjøstjerne

Forelsket i forumet
Min nye favoritt: BANANLAPPER ❤️

1 moden banan
1/2 DL skummet melk (laktosefri om du ikke tåler vanlig)
1 egg
1/2 ts bakepulver
1 DL havregryn (glutenfri eller vanlige lettkokte)
Litt søtningsmiddel, sukker eller vaniljesukker ettersom hva du ønsker av sødme

Kjør alt i en blender eller bruk stavmikser, stek små lapper i olje eller litt smør, syns de er sååå gode!! Mmmm ❤️


Noen andre som har noen gode enkle oppskrifter? :) :)
 
Sunnere alternativ til de som har sjokoladecraving (meg[emoji85]):
ae94407ca4bffd9a6a6eb9a1ff9ec126.png


Oppskrift fra bloggen til Linda Stuhaug ;)
 
Veldig glad i havrelapper [emoji4]og greit å bare kunne lage med glutenfritt havregryn da vi har en cøliaker i hus[emoji4]
3dl havregryn
Halvt beger cottage cheese
2egg
Litt melk ca 1dl
Litt kanel
Litt salt
Kan blande sammen eller ta en liten runde med stavmikser [emoji4]helt nydelig med hjemmelaget bringebærsyltetøy [emoji4]spiser dette myyyye mens jeg ammer[emoji4]
 
Veldig glad i havrelapper [emoji4]og greit å bare kunne lage med glutenfritt havregryn da vi har en cøliaker i hus[emoji4]
3dl havregryn
Halvt beger cottage cheese
2egg
Litt melk ca 1dl
Litt kanel
Litt salt
Kan blande sammen eller ta en liten runde med stavmikser [emoji4]helt nydelig med hjemmelaget bringebærsyltetøy [emoji4]spiser dette myyyye mens jeg ammer[emoji4]


Men hvordan er de å steke om man ikke bruker stavmikser/miksmaster mtp Cottage chees'en? ❤️ Elsker Cottage cheese, skal teste ut disse når jeg kommer hjem igjen i midten av august :D
 
Jeg har fått dilla på banansjokoladekake i mikroovnen :P
Da er det 1 banan, 1 egg, rundt 20 gram bakekako og en liten t-skje smør. Jeg mikser det i blenderen så det blir en fin og jevn tekstur. Så er det bare å putte den i mikroen på høyeste watt til den konsistensen du vil ha. Jeg er jo super glad i litt flytende sjokoladekaker, så jeg har den bare i til den er stivnet litt i kanten. Så spiser jeg den med vaniljesaus :Heartred
 
Veldig glad i havrelapper [emoji4]og greit å bare kunne lage med glutenfritt havregryn da vi har en cøliaker i hus[emoji4]
3dl havregryn
Halvt beger cottage cheese
2egg
Litt melk ca 1dl
Litt kanel
Litt salt
Kan blande sammen eller ta en liten runde med stavmikser [emoji4]helt nydelig med hjemmelaget bringebærsyltetøy [emoji4]spiser dette myyyye mens jeg ammer[emoji4]

Disse må prøves asap!! [emoji1]

Bruker du vanlig cottage cheese i lite beger eller mager som er i stort beger?
 
Men hvordan er de å steke om man ikke bruker stavmikser/miksmaster mtp Cottage chees'en? [emoji173]️ Elsker Cottage cheese, skal teste ut disse når jeg kommer hjem igjen i midten av august :D

Ikke noe problem å steke med cottage cheese, den smelter på en måte og blir så god[emoji7]lager de oftere uten stavmikser enn med[emoji4]
 
Back
Topp