Mattilvenning

Noen takler biter fra de er små, andre er større. Brekker han seg så veldig så venter du bare til han er klar :)

Ja, jeg tenker jo å vente, men er redd tilvenningen kan bli vanskelig hvis han blir veldig stor. Føler også litt "forventningspress" om at han burde kunne klare å spise brød. Får høre fra andre at "min spiste brød når han var 6 mnd". Helsesøster sa at man burde begynne mellom 8 og 9 mnd, og han er jo snart 9 mnd.

Ja, jeg tenker jo å vente, men er redd tilvenningen kan bli vanskelig hvis han blir veldig stor. Føler også litt "forventningspress" om at han burde kunne klare å spise brød. Får høre fra andre at "min spiste brød når han var 6 mnd". Helsesøster sa at man burde begynne mellom 8 og 9 mnd, og han er jo snart 9 mnd.
Jeg synes hvertfall ikke du skal bry deg om hva andre barn gjør! Alle barn er forskjellige heldigvis. Jeg tar til meg de rådene jeg synes er best, og et av de var at man ikke trenger å gi brød før barnet selv viser interesse:)
Vi nordmenn er jo skikkelige brødspisere, men i resten av verden spiser de jo alt annet. Man må ikke spise brød. Kan fint få i seg karbohydrater og fiber på andre måter.

prøvde å gi mini små biter med godt kokt gulrot i går når vi spiste middag, hahahah.. makan til brekninger og styr for en liten gulrotbit! var skikkelig komisk :D tror vi venter litt med å prøve det igjen!

Back
Topp