Mattilvenning, tips mottas med takk. ;)

Krica

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi har begynt å innføre grøt, og skal sette i gang med middagsmåltid. Har tidligere gitt ulike smaksprøver, han blir 6 mnd i morgen. Nå når vi skal begynne å gi litt mer mengder så synes jeg det går såå tregt. Vi er ennå ikke kommet opp i en kvart porsjon grøt. Han er ikke interessert etter at han har fått de første skjeene med mat. Noen som har noe tips til mattilvenningen? Er det vanlig at de ikke ønsker å spise så mye i starten. Hører bare om dem som sluker grøten sin. :P

Her slukte snuppa grøten i begynnelsen men nå i det siste har hun ikke ville hatt noe grøt.. Blitt bare et par skjeer.. :( Så har pumpa litt melk og blanda litt pulver oppi for at det skal mette mer. Eller så har jeg blanda det med mme. Har desverre ingen tips å komme med hadde trengt noen selv. :)

Her sluker snuppa grøten, hyler når det er tomt, og vil gjerne holde skjeen selv, så har desverre ingen tips :p

Heldig du da lillerypa. I dag ble det et par spiseskjeer grøt, agurk i babyfeederen, en spiseskje gulrotmos og en spiseskje avokadomos. Så da har vi økt antall måltider, men har mye å gå på ift. å komme opp i mengder som metter litt. ;)

Ja, det er ganske greit! :D Skulle bare ønske det metta litt mer, hun får akkurat like mye pupp nå, som før vi begynte med grøt, og det er ofte! :p Skal begynne med et måltid til i løpet av dagen, etter råd fra hs, så håper det kan hjelpe litt etterhvert ;)

Agurk må jeg prøve, skreller du den før du putter den i babyfeederen?

Nei så ikke grunn til å slrelle siden der kun er saften han får ut likevel. ;)

Hvem bestemmer hvor mye som er en posjon? De små som er vant til kun mm kan synes en og to ss med fast føde er mye, tenker jeg.. Eller?:)

<3 lillevirre

Hvem bestemmer hvor mye som er en posjon? De små som er vant til kun mm kan synes en og to ss med fast føde er mye, tenker jeg.. Eller?:)

<3 lillevirre

Sant nok ser. Men vet ikke om det metter så mye med så lite. Får bare ta oss tida. ;-)

Jeg har begynt å gi henne litt "Velling" i stedet for grøt nå. Blander Morsmelkerstatning og 2 SS med grøt. Virker som hun liker det bedre akkurat nå for det spiser hun. :) Så får vi bare gå mer og mer over til "vanlig" grøt igjen.

Har du prøvd forskjellige typer grøt? Kanskje han liker en type bedre enn en annen? :) Vi bruker litt fruktmos i grøten, DET er digg! ;) Prøver å styra unna grøt med banan, mais og ris så godt det lar seg gjøre, for da blir snuppa hard i magen. Men Hipp sine fruktmoser i slike yoghurtbeger er digg! ;) Elpe, fersken og mango :D

Har du prøvd forskjellige typer grøt? Kanskje han liker en type bedre enn en annen? :) Vi bruker litt fruktmos i grøten, DET er digg! ;) Prøver å styra unna grøt med banan, mais og ris så godt det lar seg gjøre, for da blir snuppa hard i magen. Men Hipp sine fruktmoser i slike yoghurtbeger er digg! ;) Elpe, fersken og mango :D

Er ikke alle grøtene du får kjøpt på butikken med banan, ris og mais? Har ikke sett noen uten. Har forsåvidt bare sett Hipp og Nestle sin.

Er ikke alle grøtene du får kjøpt på butikken med banan, ris og mais? Har ikke sett noen uten. Har forsåvidt bare sett Hipp og Nestle sin.

http://www.nestlebarnemat.no/Var-barnemat/vare-produkter/#arf:4-5,6-7|pf:368,367|

Vi bruker den "Min første havregrøt med ris og hvete" som er fra 4 mnd. til frokost :) Det er jo litt mais, men i alle fall ikke banan! ;) Og det er bedre å ta det frokost enn til kvelds her i huset :p Til kvelds bruker vi "God natt havregrøt naturell" fra 6 mnd. :)

Men som du ser, så er det bare den med bringebær som har banan i av de fra 6 mnd. :D

Her liker jeg HIPP produktene bedre enn Nestle sine. :) Mest fordi alle HIPP sine er økologiske. Jeg har alltid litt sviskemos i grøten så har ikke opplevd noen treg/hard mage. Kanskje av og til da jeg har "glemt" sviskemosen.
Her blir snuppa 6 måneder om 2 uker så må kanskje drøye det med 6 måneders maten? Eller er det egentlig ikke så viktig?

Da forsøkte vi velling og det var veeldig vellykket. 80 ml mm og tre skjeer med grøtpulver sklei rett ned. Vi bruker holle sin økologiske hirsegrøt. skal lage grøt selv etterhvert men er så upraktisk nå når han ikke spiser så mye ennå. Da er det lettere med grøtpulver. ;)

Back
Topp