Matstol

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hvilken stol har dere til babyene?
Ikke i nærheten av å kunne sitte i stol her enda, men når han skal begynne å spise litt vil jeg gjerne få han helt oppreist.
Vi har en gammel tripp trapp-stol med gammel bøyle stående som skal pusses opp (burde vel begynne snart), og en slik en stående
http://www.google.com/imgres?imgurl...2YwUbHJNoSN4gS2oIDIDA&ved=0CFkQ9QEwBg&dur=710
Har prøvd den så vidt, men han synker helt sammen og er ikke klar for å sitte på en stund.
Får en Antilop IKEA-stol av søs, tenkte den var fin med brett på når han skal spise endel selv fra starten av. Men bør nok ha en god pute i den, for den er veldig glatt....

Vi har kun tripp trapp stol til både Daniel og Alexander. Alexander sin stol er godt og vel 30 år gammel - var den mannen min hadde som liten. Mens Daniel sin kjøpte vi brukt mens vi var gravide, og er kanskje en 5-6 år gammel. Foreløpig sitter Daniel i newbornset på den, men når han skal begynne å sitte selv blir det babyset.

Vi har kun tripp trapp stol til både Daniel og Alexander. Alexander sin stol er godt og vel 30 år gammel - var den mannen min hadde som liten. Mens Daniel sin kjøpte vi brukt mens vi var gravide, og er kanskje en 5-6 år gammel. Foreløpig sitter Daniel i newbornset på den, men når han skal begynne å sitte selv blir det babyset.

Ja vi vurderte newborn. MEn så store unger som jeg har så tvilte jeg på at det passet frem til han uansett kunne sitte selv...
Hadde nok vært kjekt, men, han begynner å kjede seg på gulvet når vi spiser.

Ja vi vurderte newborn. MEn så store unger som jeg har så tvilte jeg på at det passet frem til han uansett kunne sitte selv...
Hadde nok vært kjekt, men, han begynner å kjede seg på gulvet når vi spiser.
Ja er jo naturlig at han vil være med å se hva dere gjør. Husker med Alexander spiste vi på tur - for en av oss måtte holde han mens den andre spiste slik at han fikk være med på måltidet han også :P

Ja er jo naturlig at han vil være med å se hva dere gjør. Husker med Alexander spiste vi på tur - for en av oss måtte holde han mens den andre spiste slik at han fikk være med på måltidet han også :p
Ja det blir litt slik her nå også.
Så jeg gleder meg til han kan sitte i 10 minutter og knaske på en gulrot eller noe:p

Vi har en sånn man kan ha stående litt høyt også kan man vippe den ned så får den eget bort.. også har vi en enkel hvit plastikkgreie fra ikea... når vi flytter nå håper vi at d er plass til kjøkkenbord og da skal vi ha sånn tripptrapp stol :D

Har en gammel tripp trapp stol etter meg, men den får man jo ikke bøyle til lenger :( Har leita på finn.no i månedsvis, men de selges kun sammen med stol, så det er håpløst.. Vurderer å ta sjansen på å tilpasse en ny bøyle som du foreslo tidligere, Fru H, men er fortsatt litt usikker.. Det er i alle fall den stolen som er mest anvendelig og kan brukes lengst, men den er så grisedyr om man skal kjøpe ny..

Har en gammel tripp trapp stol etter meg, men den får man jo ikke bøyle til lenger :( Har leita på finn.no i månedsvis, men de selges kun sammen med stol, så det er håpløst.. Vurderer å ta sjansen på å tilpasse en ny bøyle som du foreslo tidligere, Fru H, men er fortsatt litt usikker.. Det er i alle fall den stolen som er mest anvendelig og kan brukes lengst, men den er så grisedyr om man skal kjøpe ny..
Jeg ville prøvd det ;)

Snuppa fikk i går sitte for første gang i en sånn trestol som du linker til Fru H! Jeg trodde hun blei å synke sammen men neida, hun raka seg opp i ryggen og satt å tygde på en kopp :D Måtte stable litt håndklær rundt henne da så hun ikke tippa til siden da ;) :p Så i morra skal vi ut å kjøpe tripptrappstol til henne! :D Den høystolen er hos min mor nemlig, var der på middag i går ;) Nå står vippestolen oppå bordet når vi spiser middag, og så får hun fruktnett med pære i mens vi spiser, men NÅ skal hun få egen stol ved bordet og så kan hun kose seg med frukt e.l. mens vi spiser :D :) Ikke minst når hun selv skal få grøt og middag! Gleder meg til å teste!

...vi har også en gammel tripptrapp uten bøyle etter meg...men den er jo ubrukelig :mad:

Se så fint hun satt! :)
DSC_05482_zps3f9ef4cd.jpg

Vi har tripp trapp med bøyle og pute. Simone sitter som en prest og spises. Hun får av og til låne skeia og spise selv, men det er begrenset hvor mye som havner i munnen for skeia blir snudd opp ned og viftet med på vei inn..hehe..de er så søte disse småtrolla våres!
Her har hun spist grøt:

ImageUploadedByBV Forum1362130255.551111.jpg

Så herlig hun er! :D
Satt jo kjempefint :D

Prøvde forresten ikea stolen på besøk i går. Det gikk fint men den var for romslig foreløpig syns jeg. Likte brettet da :-) og den er enkel å holde ren ser det ut til!

Vi har ikea sin billige hvite med matbrett og en stokkestol:-)

Prøvde forresten ikea stolen på besøk i går. Det gikk fint men den var for romslig foreløpig syns jeg. Likte brettet da :) og den er enkel å holde ren ser det ut til!
Har fått noen til å handle brett for oss nå, så kan vi få den stolen av søs anytime =)
Den er genial på reise da, siden man kan ta av beina. Husker vi lånte oss en slik da vi skulle på hyttetur med T!

Snuppa fikk i går sitte for første gang i en sånn trestol som du linker til Fru H! Jeg trodde hun blei å synke sammen men neida, hun raka seg opp i ryggen og satt å tygde på en kopp :D Måtte stable litt håndklær rundt henne da så hun ikke tippa til siden da ;) :p Så i morra skal vi ut å kjøpe tripptrappstol til henne! :D Den høystolen er hos min mor nemlig, var der på middag i går ;) Nå står vippestolen oppå bordet når vi spiser middag, og så får hun fruktnett med pære i mens vi spiser, men NÅ skal hun få egen stol ved bordet og så kan hun kose seg med frukt e.l. mens vi spiser :D :) Ikke minst når hun selv skal få grøt og middag! Gleder meg til å teste!

...vi har også en gammel tripptrapp uten bøyle etter meg...men den er jo ubrukelig :mad:

Så flott ei pie:-)

Sitter hun greit i de eller?

Ja, sitter som en prest:-)
Storkoser seg når hun får sitte, men pleier bare å få sitte når hun skal spise eller vi spiser:-)
Men hun er sterk i ryggen, så kan sikkert sitte oftere.

Vi har tripp trapp med bøyle og pute. Simone sitter som en prest og spises. Hun får av og til låne skeia og spise selv, men det er begrenset hvor mye som havner i munnen for skeia blir snudd opp ned og viftet med på vei inn..hehe..de er så søte disse småtrolla våres!
Her har hun spist grøt:

Vis vedlegget 5930

Så søt hun er, ser ut som hun liker grøten:-)

Så flink hun er! Elsker disse stolene, men det ble bare tripptrapp her. Hadde en slik selv da jeg var liten og satt i den og spiste chips til barnetv lørdager til jeg var ganske stor..husker det selv at jeg knekkte meg oppi:-)

Her har hun spist grøt:

Vis vedlegget 5930
Så nydelig hun er! Sitter jo kjempestødig jo! Hermine måtte bygges opp med håndklær eller så tipper hun til siden :p Regner med vi må bruke noe ekstra støtte i tripptrappen også til å begynne med ;)

Back
Topp