Matstol/høystol før de sitter selv

Kiiwi

Glad i forumet
August 2018
Septemberhjertene 2018
Vi skal ha navnefest i slutten av måneden og da er Lille E sånn ca akkurat 5 mnd.
Vi har kun vippestol til han, men det hadde jo vært litt hyggelig å få han opp til bordet på navnefesten, så nå har jeg begynt å kikke litt etter en matstol.
Jeg syns både Stokke steps (har vippestolen som passer til denne) og tripp trapp virker veldig greit, men samboeren mente det var aaaltfor dyrt.

Jeg gidder ikke å bruke penger på noe plastikkræl. Han trenger jo uansett en skikkelig stol om ikke så lenge.
Er det noen som har en stol de vil anbefale? Det er jo ikke veldig stort utvalg i rimeligere stoler som kan brukes før de sitter selv.
Går det evt an å «bygge rede» i en vanlig matstol for en liten stund, slik at han sitter godt i stol beregnet fra de kan sitte selv? Eller er det veldig fyfy?
Skal følge med om det dukker opp noe brukt fra Stokke på Finn, men ellers tror jeg ikke jeg har sjanse til å overtale samboeren til å skjønne at de varer leeenge, og at det derfor er en bra investering. :shifty:

Stokke tripptrapp stol kan ungene bruke til de blir voksne å (vektgrense 100 kg) og er du heldig kan du få låne newborn sete om e ikke kan sitte selv og bruke bøyle.

Jeg sitter godt på tripp trapp :oops:

Ønske dere tripp trapp stol i gave til navnefesten?

Jeg hadde en fra før, og kjøpte en til brukt, samt alt utstyr brukt til en ok pris. Får solgt delene igjen til omtrent samme pris. Stolen har man i årevis :)

Tripp trapp er gull og følger ungen lenge!

Vi har tripp trapp og er fornøyd. Har den lenge

Sniker fra september. Mannen min og er sånn som sier ting er aaaaltfor dyrt. Samme var det med matstol når sønnen ble såpass at han trengte det. Vi kjøpte en billig greie som han ikke satt greit i i det hele tatt og han likte heller ikke å sitte i den. Endte bare med at jeg fant en brukt tripp trapp stol på Finn og kjøpte den. Etter at jeg hadde gjort det, innrømmet han at den var mye bedre, så nå skal frøkna få en sånn og

Vi har tripptrappen fra jeg var liten pusset og malt, er som ny og holder nok 22 år til.. Mini er for stor til newborn sete og vil bare opp å sitte ordentlig. Sitter ikke selv enda så vi bygger opp med håndkle, så han sitter med oss til middags ca 15-20min. Tipper det går fint i korte perioder, men begrenser det så lenge han ikke sitter selv

Vi fikk tripp trapp av mamma til jul og ordnet brukt newborn sete i romjulen! Beste invistering! Angrer bare på at vi ikke gjorde det før.

Planen var den billigste fra IKEA (ligger i boden), men da blir det heller reisestol vi tar med hit og dit. Så lar den bli liggende i bilen når den tid kjem.

Vi kjøpte tripptrapp på finn til 500 spenn! Så god som ny :happy: selges masse sånne newborn seter der også.

Sniker fra oktober. Som mange sier er tripp trapp smart :p du får vise han tråden her den er svindyr ny, men vi kjøpte en brukt til 500, og et newborn seat til 250. Baby settet fikk vi til jul, men ser også det finnes mye på Finn. Hvis den bare skal brukes en gang kan du kanskje se om noen kan låne bort for en dag. Jeg tenker at tripp trapp til 500 er rimelig siden den kan brukes i så mange år fremover, noe som er mye bedre enn en haug med stoler til hver alder. Stokke Steps skal vel også kunne brukes i mange år, men kjenner ikke til den så godt, men er sikkert også bra

Vi har tripptrapp. Hun sitter nå selv med kun bøyle. Men hun har vært sterk i ryggen fra hun var født :)

Har stokke steps, en av de tinga vi har kjøpt som jeg er mest fornøyd med! Har sittet ved matbordet sammen med oss helt fra starten, noe som har gjort at vi har fått spist de fleste måltider sammen siden vi kan spise og underholde samtidig :D

Vi har Tripp trapp stol og veldig fornøyd med det! Eneste du må passe på hvis du skal kjøpe brukt er at den ikke er for gammel, for da passer ikke new born sete og de nye bøylene... Veldig iriterende da jeg har min fra jeg var liten på loftet..

Vi har hatt tripp trapp til alle vår 4 barn og har vært superfornøyd!! Den «vokser» jo med ungen, og med newborn setet kan du bruke den fra fødsel mer eller mindre! Vi fikk det til dåpen til både nr 2 og 3. Fikk noen i familien til å gå sammen. MYE bedre investering en mange andre dåps/navnefest gaver som bare blir liggende i en skuff!!

Back
Topp