Matrutiner

okt78

Flørter med forumet
Hva spiser babyen din og hvor ofte?

Foreløpig får snuppa vår bare grøt på kvelden og noen ganger grønnsakspure/fruktpure på dagen, men drikker mye mme.
Dagen ser ca slik ut:

01-03: 180 mme
07-08: 180 mme
11-12: 150 mme
15-16: 150 mme
17.30: Grøt av 100 ml vann m/sviskepure
19.30: alt fra 100-180 mme

Bør kanskje gi henne mer fast føde nå etterhvert, men skal jeg da kutte ut melken til måltidet helt, eller bare redusere mengden? Hun er ikke spesielt glad i vann...

Vi gir mme 1, men så nå at mme 2 er fra 4mnd... Bør vi bytte til mme 2?

sånn ca:

08.00: mm
10.00 grøt
12.00 mm
15.00 middag
16.30: mm
18.30:grøt
19.00 mm
23.00 mm
03.00 mm

Herregud og den ungen min spiser... Ikke alltid han vil ha mm, kommer alltid ann på hvor mye fast føde han spiser, men han får alltid tilbudet. Drikker  litt vann til måltidene med fast føde. :)

ca 08.30: ca 100ml mme
ca 09.30: grøt av 1,5dl vann eller 1/2 brødskive 
ca.13.30: 1/2 middagsglass + fruktmos
ca. 17.30: grøt av 1,5 dl vann
ca. 19.00: 200ml velling

Han får eplejuice og vann til alle måltidene og utenom.

Okt78, du kan prøve å gi eplejuice blandet med vann, kanskje hun drikker mer da. Det er redningen her, han er ikke særlig glad i bare vann. 

frøken Andersen* skrev:
Hva slags eplejuice bruker du, smulan?

Lurer jeg også på - jenta mi er ikke så veldig glad i vann, hun brekker seg nesten..

gutten min sover heldigvis hele natten og han står ikke opp før mellom 9 og halv 11:)

så når vi står opp får han 240ml mme
12.30 grøt og fruktmos med vann
16.30 210ml mme
19.30 grøt, fruktmos, litt sviskemos med vann

jeg hørte med helsestasjonen ang. å gi melk ved siden av grøt, det skal man ikke gjøre for det blir på en måte som et ekstra måltid ved siden av grøten. Sønnen min likte heller ikke vann til å begynne med, men når drikker han som bare det:)

frøken Andersen* skrev:
Morgen 07-08: Først mme, så grøt
Formiddag 11-12: Først mme, så fruktmos
Middag 15-16: Middag og mme
Kvelds: Grøt og mme

Hvis hun spiser middag kl 15, får hun ei flaske med mme mellom middag og kvelds :)

Frøken Andersen: Hvor mye mme gir du ved siden av måltidene?

Kunne sikkert prøvd med litt eplejuice i vannet, men vil ikke at hun skal vende seg til den søte smaken, men bare vann. Får prøve en stund til uten ihvertfall og se om hun vender seg til det etterhvert ;)

Frokost: Grøt + pupp
Lunch: Fruktpuree + pupp
Middag: Halvt middagglass fra Hipp + pupp
Kveldsmat: Grøt + pupp..

og pupp imellom om han er litt sulten...

Mommy Nala skrev:
frøken Andersen* skrev:
Hva slags eplejuice bruker du, smulan?

Lurer jeg også på - jenta mi er ikke så veldig glad i vann, hun brekker seg nesten..

Kjøper vanlig eplejuice på butikken, viktig at det er juice da og ikke nektar.
Har brukt mange forskjellige, kjøper ofte sånne billige 1,5litere. Mini digger det :)

okt78 skrev:

Frøken Andersen: Hvor mye mme gir du ved siden av måltidene?

Kunne sikkert prøvd med litt eplejuice i vannet, men vil ikke at hun skal vende seg til den søte smaken, men bare vann. Får prøve en stund til uten ihvertfall og se om hun vender seg til det etterhvert ;)

Ja, men ren juice er jo ikke tilsatt søtning, så det er vel ganske trygt å gi.

Back
Topp