matpenger vs hva som serveres *inspirert*

Atpåklatten kommer i juni :)

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Hva forventere dere at barna skal få servert når dere betaler matpenger?

Her betaler vi 200 i mnd, og da skal det være lunsj (brødmat) og frukt hver dag, drikke, og varm mat 1 dag i uken.

Men er døktig lei av at de setter ostesmørbrød som varmmat. En brødskive med smeltet ost er ikke varmmat - mener jeg.

I tilleg var det noen dager der vi måtte ta med mat hjemmefra til alle måltidene, fikk ingen kompensasjon for dette, med feks at barna fikk en ekstra dag med varmmat.

her betaler vi 250 kr pr mnd, det er da for frokost, lunsj og frukt hver dag + en varmmatsdag.. synes det er ok jeg

Vi bet 150kr tror jeg og får frokost, og brødmat til lunsj. Frukt tar vi med selv til ettermiddagen. Varmmat annenhveruke 1 dag. Skulle gjerne betalt mer og hatt et varmt måltid i uken. Syntes heller ikke ostesmørbrød er varmmat

Ostesmørbrød er brødmat![:-]
Det hadde jeg kicka på.

Jeg forventer brød med ulikt pålegg, frukt og melk til måltidene.
Barnehagen til Amalie baker ferske brød hver eneste dag.

Ellers skal varmmat være mat, middagsaktig måltid med sunn mat.
Det er en gang i uka.
De har de to siste ukene hatt fiskekaker med tilbehør, og joikakake-lignende som de laga med tilbehør.

200kr i mnd.
3 måltid pr dag, og en dag med varm mat.

Vi betaler 375 kr pr barn, og får:

frokost
Varm lunsj (det være lapskaus, fisk, kjøttkaker etc)
Frukt/yoghurt

ORIGINAL: StinkiStini

Det hadde jeg kicka på.

Det er en gang i uka.
De har de to siste ukene hatt fiskekaker med tilbehør, og joikakake-lignende som de laga med tilbehør.

200kr i mnd.

Tror de har kjørt seg fast, eller så har de brukt opp pengene. Det som har blitt servert siden lang før jul er: ostesmørbrød, havregrynsgrøt og tomatsuppe med egg.

Skikkelig givende mat...

ORIGINAL: *gullklumpene mine*

ORIGINAL: StinkiStini

Det hadde jeg kicka på.

Det er en gang i uka.

200kr i mnd.

Tror de har kjørt seg fast, eller så har de brukt opp pengene. Det som har blitt servert siden lang før jul er: ostesmørbrød, havregrynsgrøt og tomatsuppe med egg.

Skikkelig givende mat...

Grøt og suppe går jo an, men ikke hver uke!!!
Ostesmørbrød er brødmat, det går ikke under varm lunch i mitt hode! Og det koster ikke mer enn vanlig brødmåltid heller.

Seriøst? Her betaler vi 200 eller 250 for frukt og melk[:-] Hadde vært kjempe glad om ungene fikk så mye som dere får i bhg[:D]

Wow, den barnehagen ville jeg også likt i forhold til matutgifter.

ORIGINAL: Rebecca85

Seriøst? Her betaler vi 200 eller 250 for frukt og melk[:-] Hadde vært kjempe glad om ungene fikk så mye som dere får i bhg[:D]

Går det ikke ann å ta opp med SU, sette spørsmålstegn ved hvorfor dere må betale 200-250 for kun frukt og melk.

Vi betaler 420kr i mnd, og da er det varm mat 4 dager i uken + brød og frukt 5 dager i uken.
Å når det er varm mat så e det ordentlig, som lasagne, fiskegrateng, makaroni og pølser+++
Ser heller ikke ostesmørbrød som varm mat, men har heller ikke opplevd det.

Bare det som er så surt at de ha varm mat 4 dager i uken er at sønnen min er trass å skal ikke ha varm maten dem servere, han vil heller ha brødskive han[:-][>:]
Så vi kaster bort mye penger unødvendig egentlig[>:]

Vi betaler 200kr per måned. Det inkluderer lunsj og frukt hver dag (brødmat til de som trenger det utover dagen i tillegg), og varmmat hver fredag. (Fiskeboller, lasagne og slike ting)
Hadde klaget om det kun ble servert ostesmørbrød og havregrynsgrøt som varmmat. (havregrøt er frokostgrøt, ikke middagsgrøt!)

ORIGINAL: *gullklumpene mine*

ORIGINAL: Rebecca85

Går det ikke ann å ta opp med SU, sette spørsmålstegn ved hvorfor dere må betale 200-250 for kun frukt og melk.

Snuppa har gått i 3 bhg og det har vært sånn i alle sammen og ingen andre foreldre som klager så[:-] De får varmmat en gang i mnd bare..

Vi betaler 300 kr i matpenger per mnd.

Frokost : brød/knekkebrød med variert pålegg, yoghurt og drikke
Lunsj : varmmat hver dag - alt fra lapskaus (hjemmelaget m/ hjemmelaga rundstykker), fiskepinner, taco, spaghetti, kjøttkaker, gryteretter, grøt osv. De har en egen "kjøkkendame" [:)]
Ettermiddag : brød/knekkebrød, frukt, drikke (noen ganger noe "ekstra", feks grove vafler/pannekaker, boller, rundstykker osv)

Veldig fornøyd!! [:)]

Fordi vi betaler 10 000 for en fulltidsplass i mnd - så skulle det bare mangle at det serveres frokost, varm lunsj og varm middag samt dessert hver dag [:)][8D]

(når vi flytter til norge er jeg villig til å betale 400 - 500 i matpenger for at det er et varmt måltid hver dag, og alle måltider blir servert av barnehagen - men ser ut som jeg øsnker gull og grønne skoger gitt [8|][8D]

betaler 250

frokost-lunsj-mat/frukt på ettermiddagen

1dag suppe (laget fra bunnen av)
1 dag middag (masse forskjellig godt)
1 "meieridag" da har de masse pålegg fra kua. denne dagen er prim lov.
1 fiskedag. da er det masse forskjellig, bl.a stekt fiskepudding

baker ofte, og lager ofte grove lapper:)

suuuperfornøyd!!!!

Betaler ikke noe for maten (bhg ser på det som en ekstra service de gir å ikke ta betalt for maten). De får servert frokost (brød/knekkebrød og diverse pålegg/grønnsaker.) Lunsj (varm mat hver fredag, da serverer de feks grøt, spagetti og kjøttdeig, fisk osv) og så får de frukt/knekkebrød til mellommåltid.

Er helt enig at ostesmørbrød ikke er varmmat! Hvis bhg har feks ost til overs så kan det brukes på en annen dag i stedet for varmdagen, eller de kan lage noe annet som behøver ost, feks pizza.

Vi betaler 250
Frokost har barna med selv (men får melk i bhg)
Så får de ferskt brød til lunsj
Brødskiver/knekkebrød + frukt på ettermiddagen.

Varm mat 1 gang i uka (lapskaus, fiskepinner, kjøttdeig og spaghetti osv osv)
Baking 1 dag i uka (grove rundstykker, grove frokostbrød, grove horn osv)

Er egentlig glad det ikke er mer varm mat.
Vi har jo middag hver dag, synes liksom det holder. De dagene han har hatt middag i bhg, er det alltid mye styr med middagen her hjemme.

Det hadde jeg reagert på..

I bhg vår bruker vi ostesmørbrød av og til til lunsj som en del av smørelunsj.
Men til varmmåltider har vi varm mat f.eks:fiskekaker i grove pitabrød,pølse og potetstapp,spagettig o.s.v

ORIGINAL: Oline V2

Vi betaler 250
Frokost har barna med selv (men får melk i bhg)
Så får de ferskt brød til lunsj
Brødskiver/knekkebrød + frukt på ettermiddagen.

Varm mat 1 gang i uka (lapskaus, fiskepinner, kjøttdeig og spaghetti osv osv)
Baking 1 dag i uka (grove rundstykker, grove frokostbrød, grove horn osv)

Er egentlig glad det ikke er mer varm mat.
Vi har jo middag hver dag, synes liksom det holder. De dagene han har hatt middag i bhg, er det alltid mye styr med middagen her hjemme.

Det er jo ikke middag de spiser i bhg, men varm lunsj. Og de spiser jo i 11tiden så det burde jo ikke ha noe å si på middagsmåltidet hjemme, eller?. :) Jeg hadde blitt gal om jeg skulle spist brødskive til lunsj hver dag!

Back
Topp