Matpakketråden

IVA

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Jeg er heldig, og opplever ikke kvalme i svangerskapet. Det gjorde jeg heller ikke sist.
Det jeg derimot sliter med er at jeg er sulten HELE tiden! Det kan gå en knapp halvtime etter et måltid, også er jeg så sulten at jeg er uvel og må ha mer mat. Dette er jo enormt upraktisk på jobb (og ellers), og jeg sliter med å finne inspirasjon og motivasjon til å lage ordentlige gode matpakker som jeg kan ha med meg.

Det blir på en måte en ond sirkel:

sulten - uvel - oppblåst - har ikke lyst på mat - MÅ ha mat - spiser noe lite jeg finner i farta - mett i en halvtime - sulten - uvel - ...og sånn går det.

SÅ - jeg vil gjerne ha tips til enkle, fristende, gode, mettende matpakker som kan gjøre den onde sirkelen til en god sirkel i stedet.

Kjør tips! :D

Cashewnøtter og grønne epler. Ikke noe jeg har enormt lyst på, men gjør meg ikke dårlig og blir sånn passe mett.

• Liker
Reactions: IVA
Har ingen tips dessverre, har selv matpakke som de mannlige ingeniørene på 40+ for tida: et høyt tårn med brødskiver :D

Ellers er naturellyoghurt i kjøleskapet og epler fint her når det kniper og sulten kommer snikende. Har også en pose nøtter i skuffen :)

Smør noen fristende baguetter/rundstykker med hodt pålegg,ha med frukt (eple,banan,osv),youghurter og grøt er jo kjekt,kjøleskapsgrøt er lettvindt og lages kvelden før. Middagsrester er også kjekt å ha med.

• Liker
Reactions: IVA
Om du har tilgang på kjøleskap på jobben, kan du kjøpe inn div pålegg, brød, rundstykker, knekkebrød, yoghurt, skyr, Biola, müsli med omkuttet frukt og bær og nøtter, havregrøt toppet med bær, banan, nektarin, speltlomper med salat, smøreost og kjøttpålegg eller laks, kokte egg, omelett, smoothie, salat med egg, div kjøttpålegg, kjeks som Ritz, Kornmo osv og snack a jack riskaker. :happy:

Back
Topp