Matpakketips!

ElisabethR

Forelsket i forumet
Nytt barnehageår, nye forsetter... i år har jeg tre barnehagekids, gulp. Mange matpakker, det... 
Tenkte vi kunne ha en tråd der vi spammer hverandre med smarte tips til matpakkeinnhold! JEg slår et slag for alternativer til brødskiva... selv om det selvsagt går noen kilometer med brød i løpet av et barnehageår, ja...

Kjør på med gode tips!

Her er noe av det mine unger liker å ha med (i tillegg til skiver, som de har 2-4 av): 

- Hjemmelaget smoothie (her benytter mor sjansen til å smugle i dem ting de ellers påstår de ikke "tåler", som de sier... aka "liker"...)
- Pølsekuler
- Små pakker med rosiner
- Babybel-oster
- Norvegia skåret i små biter, evt skåret ut med små pepperkakeformer (for dager med ekstra overskudd...)
- Småfolk kjeks i den der "no junk!"-serien. Håper de er så sunne som de påstår...
- Druer
- Cherrytomater
- Alskens bær
- Gojibær (superbær, fås bl.a. på iherb og helsekost)
- Kokt egg
- Müsli eller rugfras eller lignende

Jeg har matpakker med plass til kjøle-element, og så legger jeg innholdet i mange små bokser inni den største. De småboksene fra Rice er smarte, men det finnes på Åhlens og Nille også.

Føler jeg har servert det samme i ett år, og at det kreative ikke lenger er så veldig kreativt... :-p

Rester fra middagen dagen før synes jeg er kjekt. 
Fiskekaker, pastasalat med skinke og mye annet som jeg hvertfall synes er godt kaldt også =)

Søk etter bento - da finner du masse tips da!
Trenger ikke gjøre det like fancy, men hvis man ser på innholdet i matpakkene så er det ofte mye bra mat i de - ris/pasta, grønnsaker, frukt, bær, middagsrester.

Her får småen mat i bhg, frokost spiser han hjemme, så da er det ikke mye moro mor får laget i matpakken, kun noe snacks til frukten om jeg henter litt sent. Gleder meg til han skal begynne med skolemat :D

Stjernejenten skrev:
Søk etter bento - da finner du masse tips da!
Trenger ikke gjøre det like fancy, men hvis man ser på innholdet i matpakkene så er det ofte mye bra mat i de - ris/pasta, grønnsaker, frukt, bær, middagsrester.

Å ja, bento ja! Hoho jeg har allerede gått på en liten ebay-smell. Kjøpt eggeformer i Hello Kitty og sånn... sa noen "get a life"?? ;) Jaja, nåde dem om de ikke spiser eggene sine nå!!
Bento er fantastisk... men japanske mødre må ha oaser av matpakketilberedningstid!

ElisabethR skrev:

Å ja, bento ja! Hoho jeg har allerede gått på en liten ebay-smell. Kjøpt eggeformer i Hello Kitty og sånn... sa noen "get a life"?? ;) Jaja, nåde dem om de ikke spiser eggene sine nå!!
Bento er fantastisk... men japanske mødre må ha oaser av matpakketilberedningstid!

De sier vel det at en god mor må bruke minst en time hver morgen før barna står opp, på å lage matpakker.

Haha :p

Miriel skrev:

ElisabethR skrev:

De sier vel det at en god mor må bruke minst en time hver morgen før barna står opp, på å lage matpakker.

Haha :p

Heldigvis finnes det pepperkakeformer og spiselig tusj
Smaker jo litt bedre med lastebilskiver og smilefjes

Muffinsomeletter Tortilla smurt med smøreost, eller krydderost, philadelphia ol, fylt med salat, agurk, evnt tomat, vanlig kokt skinke, spekeskinke, evnt røyka ørret eller laks. Grove muffins Grønnsak staver og dipp Middagsrester Mini burger

Heldigvis finnes det pepperkakeformer og spiselig tusj
Smaker jo litt bedre med lastebilskiver og smilefjes

Hvor får du kjøpt spiselig tusj!? (Jada jada, innser at jeg graver min egen grav her. Burde egentlig, for min egen overlevelses skyld, startet en tråd som heter "slå et slag for tre skiver med prim og gørrkjedelige matbokser...")

Jenta mi er veldig glad i fiskepudding, agurk og gulrot. Gulroten lager jeg hjertebiter av og fiskepudding og agurk har jeg sånne små pepperkakeformer til å skjære ut. Ellers så lager jeg grove vafler noen ganger. Innimellom er det morsomt med en vanlig brødskive med pålegg som er laget som et ansikt. Omelett i stor pepperkakeform er også populært her i huset. 

Pasta og pølser er alltid en slager
Ellers lager jeg figurer av brødskivene med masse forskjellige pålegg

Jeg ser her at det blir mye rester når man bruker pepperkakeformer til å lage artige brødskiver, det kommer bikkjene til å like! :D

Back
Topp