Matpakke-tips til jobb

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg har gjort det som en vane å alltid kjøpe mat på jobb. Maten koster da 50-100kr å det blir fort veldig mye penger når man jobber minst 3 vakter i uka. Jeg sier hele tiden at jeg skal begynne å ha med matpakke, men det har faktisk ikke skjedd dette året. Jeg har råd til å kjøpe mat hver gang jeg er på jobb, men vil helst slippe å alltid dra inn på butikken hver gang og i tillegg tenke ut noe jeg kan spise til lunsj.

Har dere noen gode tips til hva jeg kan lage hjemme å ta med meg til lunsj på jobb?

Jobber både dag og kveld.

Middagsrester, brødskive med pesto og speilegg, salat med pasta, bønner og en god dressing, omelett, hjemmelagde rundstykker med røkelaks og smøreost, suppe på termos, ta med havregryn og lag havregrynsgrøt på jobb. .

Dette er noe av det jeg tar med meg iallfall :happy:

Min faste lunsj leeenge på jobb: lefse med salat, paprika og chili tubeost og kyllingpålegg. Kjøpte ingrediensene og hadde liggende på jobb.

Ellers er jo forskjellige salater godt, pizzasnurrer, ostehorn, matmuffins. Er mye godt å få inspirasjon fra på pinterest:)

Grove tortilla Lefser fylt med grillet kylling biter og coleslaw.
Salat med bønner
grønnsaks lasagne med lomper.

På jobben min har vi en fantastisk god kantine med mye god (og sunn!) mat, både varmmat, salatbar og masse spennende brød og pålegg der vi spiser så mye vi vil for 35 kroner.

De som ikke spiser i kantina har gjerne stående knekkebrød eller en pakke havregryn til grøt, og kanskje noe pålegg i kjøleskapet. Slike ting.

Det går jo an å smøre matpakke også.

Back
Topp