Matpakke på jobb?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hva spiser dere på jobb?

Må vel tilbake på jobb etterhvert, men ikke innbydende å ha matpakke i kjøleskap på jobb, blant muggen leverpostei, åpne påleggspakker utgått på dato, uvaska frukt, muggoster osv. Får nesten angst av å åpne døra. Er ikke mine ting, så kan jo ikke si noe heller... Jeg er kanskje sær.

Hvordan ordner dere mat på jobb?

Hos oss smører vi selv maten i lunsjen.
Betaler 200 kr i måneden og kan da spise så mye en vil i lunsjen hver dag av brød med pålegg.
Noen dager har vi kokt egg og andre gode ting ;)
Har jeg med meg matpakke så ligger den i veska til jeg spiser den :)

jeg har i det siste bare spist en haug med forskjellig frukt på jobb, for om morgenen orker jeg ikke tanken på å lage lunsj, og spesielt ikke hvis den er laget dagen før, æsj :-P .. så putter masse frukt i en pose og tar med :-P de siste dagene har det vært epler og appelsiner :-P duste gravid hjernen :-P

Her har vi det sånn at er det matpakker som har ligget en uke, pålegg og diverse som vi ser er ødelagt eller gått ut på dato så kaster vi det !!
Greit nok at vi ikke ska rydde opp etter andre, men nå alle her jobber turnus så kan en matpakke lett gå i glemmeboka og då er det greit å vite at andre faktisl tar det..

Ellers så er går vell matpakka i knekkebrød med diverse salt pålegg og frukt ;)

Hos oss smører vi selv maten i lunsjen.
Betaler 200 kr i måneden og kan da spise så mye en vil i lunsjen hver dag av brød med pålegg.
Noen dager har vi kokt egg og andre gode ting ;)
Har jeg med meg matpakke så ligger den i veska til jeg spiser den :)
vi har også lunsj ordning:)

Vi har kjøleskap,ovn og mikro,så man kan jo ordne seg hva man vil. Går litt i perioder, av og til har jeg med rett i koppen- supper og et par brødskiver til,og hadde lenge dilla på sånne porsjonsposer med havregrøt,tilsett kokt vann,så hadde jeg bare en liten boks med blandet sukker og kanel til,ellers går det mest i smørt brødmat hjemmefra som jeg har i veska. Tirsdag har vi felles frukt til alle,gratis.

Jeg rydder/kaster og klorer kjøleskapet når det blir for ille, men ellers legger jeg matpakka i en plastpose/tett boks. Har jeg pålegg som tåler ligge i veska noen timer er det også greit. Har du mikro eller vannkoker? Kan jo lage deg havregrøt på jobben da? Med frukt og kanel f.eks... Digg avveksling :)

Jeg rydder/kaster og klorer kjøleskapet når det blir for ille, men ellers legger jeg matpakka i en plastpose/tett boks. Har jeg pålegg som tåler ligge i veska noen timer er det også greit. Har du mikro eller vannkoker? Kan jo lage deg havregrøt på jobben da? Med frukt og kanel f.eks... Digg avveksling :)

Hadde jeg kastet etter de andre hadde jeg fått stygge blikk... De er ikke så nøye. Det synes i bestikkskuffen også... Uff... :confused:

Mikroen har jeg ikke tørt å nærme meg, men vannkoker kan jeg jo ta med meg! Vi kan jo spise rett i koppen, selvom det ikke koker? Hverken toxo eller listeria der! :) Og havregrøt elsker jeg! Får man det i sånn rett i koppen? Tusen takk for supert og enkelt forslag! :)

Vi har kjøleskap,ovn og mikro,så man kan jo ordne seg hva man vil. Går litt i perioder, av og til har jeg med rett i koppen- supper og et par brødskiver til,og hadde lenge dilla på sånne porsjonsposer med havregrøt,tilsett kokt vann,så hadde jeg bare en liten boks med blandet sukker og kanel til,ellers går det mest i smørt brødmat hjemmefra som jeg har i veska. Tirsdag har vi felles frukt til alle,gratis.

Takk for gode forslag! :)

Her styrer vi oss selv, er 2 stk som deler kjøleskap så der ligger det alltid pålegg osv som er fint og ikke utgått :)
Min far driver et bakeri så han kommer alltid ned mer ferske matvarer vi smører på og spiser :) Har det ganske fint.
Men også fått litt dilla på rett i koppen suppe å sånt godt :)

Som regel har jeg en pakke med ost i kjøleskapet, og har med brødskiver eller kjøper rundstykker eller noe i butikken ved siden av. Når matlysten er helt på bunn, hender det at jeg må kjøpe meg varm mat bare for å få ned noe. Det blir også litt frukt og yoghurt i tillegg.

Vi har lapp på kjøleskapet om at alt som ikke er merket blir kastet, og vi tar oss et raid i ny og ned og kaster det som er gått ut på dato. Ingen blir sure for det, vi skal tross alt bruke kjøleskapet alle sammen, og da bør det se litt greit ut.

Back
Topp