Jeg tenkte siden man ikje har så mye tid å e ofte stress om dagene at vi kunne dele noen matoppskrifter vi lager når vi skal lage noe godt, fort å enkelt :) Jeg elsker å lage mat, spessielt når man har noen venner over på besøk eller lage noe som Emilie setter utrolig pris på :) Vi er ikke verdens sunneste desverre..
Minipizza
Du trenger ein pk med pitabrød
Kjøttdeig
Pizzafyll
Pizzaost
(så kan du bare hive på det du selv føler for, feks mais, løk, tomat,)
Legg utover alle 6 stk pitabrød på ei rist. Smør utover pizzasausen. Deretter slenger du på litt ost. Stekes midt i ovnen på 225 grader i ca 15 min. til osten er fin og gylden.
Enkelt, greit og UTROLIG GODT!

Så Lakseburger
Brukte fire store og to små lakse fileer (til to personer)
Kuttet laksen først på langs i tynne skiver, så på tvers, før jeg brukte kniven til å finhakke den.
Etter det blandet jeg det sammen med et par spisesjeer gressløk, pittelitt salt og en god del mer pepper.
Så var det bare å forme "deigen" passe stor til burgerbrødet, slenge olje i stekepannen og hive de i.
NAM!

Ha ein fin kveld dere :)
Minipizza
Du trenger ein pk med pitabrød
Kjøttdeig
Pizzafyll
Pizzaost
(så kan du bare hive på det du selv føler for, feks mais, løk, tomat,)
Legg utover alle 6 stk pitabrød på ei rist. Smør utover pizzasausen. Deretter slenger du på litt ost. Stekes midt i ovnen på 225 grader i ca 15 min. til osten er fin og gylden.
Enkelt, greit og UTROLIG GODT!

Så Lakseburger
Brukte fire store og to små lakse fileer (til to personer)
Kuttet laksen først på langs i tynne skiver, så på tvers, før jeg brukte kniven til å finhakke den.
Etter det blandet jeg det sammen med et par spisesjeer gressløk, pittelitt salt og en god del mer pepper.
Så var det bare å forme "deigen" passe stor til burgerbrødet, slenge olje i stekepannen og hive de i.
NAM!

Ha ein fin kveld dere :)