Matnekt

Reana

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Juligull2021
Jeg er så fortvilet. Mini på 8 mnd (flaskebarn) har spist fast føde siden 4 mnd og vært matvrak hele veien. Jeg lager all maten hennes fra bunnen av og hun har hele tiden spist veldig variert. Frem til ca to uker siden har hun nesten ikke spist i det hele tatt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun spiser en del selv, og noe mos eller grøt. En typisk dag er frokost med grøt, smoothie eller brødskive, noe frukt litt senere, middagsmat (enten spise selv eller mos) og kvelds som som regel er grøt, brødskive eller bananlapper. Ikke vil hun ha like mye mme på dagtid heller, drikker bare litt av en flaske; vanligvis sluker hun gjerne 210-240ml. I går kom den andre tannen, men hun har ikke gitt noe uttrykk for ubehag så den kom litt som en overraskelse på oss. Noen som har noen tips til å vekke matlysten til henne igjen? Det er ganske fortvilende å lage så mye mat som går rett i søpla, og hun våkner i tillegg sulten på natta to ganger nå og har sovet gjennom natta uten mat i flere mnd. Hun blir urolig og sint ved måltidene. Hun er ellers frisk og en skikkelig godjente :) ps: hun har eggeallergi.
 
Last edited:
Er ikke uvanlig at matlysten varierer, så lenge mat tilbys som vanlig er det stort sett bare å vente, den kommer vanligvis tilbake av seg selv :) Men er en tålmodighetsprøve når det pågår ja :p Min var ammebarn, men var perioder rundt 8-10 måneders alder han ikke hadde tid til hverken amming eller fast føde på dagtid og heller ammet en halv trillion ganger på natta, puh! Så snudde det igjen :)
 
Er ikke uvanlig at matlysten varierer, så lenge mat tilbys som vanlig er det stort sett bare å vente, den kommer vanligvis tilbake av seg selv :) Men er en tålmodighetsprøve når det pågår ja :p Min var ammebarn, men var perioder rundt 8-10 måneders alder han ikke hadde tid til hverken amming eller fast føde på dagtid og heller ammet en halv trillion ganger på natta, puh! Så snudde det igjen :)
Høres kjent ut! Nå som hun kryper og reiser seg opp overalt er det tusen ganger mer spennende enn å sitte og spise :p Vi var på hyttetur i helga og tror miljøskifte var fint for da spiste hun godt igjen :)
 
Høres kjedelig ut! Men kanskje den tanna har gjort at hun ikke har hatt så mye matlyst...? Du kan jo se an noen dager til, hvis ikke hadde jeg tatt en tur på helsestasjonen. Det er sikkert bare en periode, men det kan jo hende de har noen tips til deg + at det alltid er godt å vite at ting er ok med babyen Lykke til!
 
Høres kjedelig ut! Men kanskje den tanna har gjort at hun ikke har hatt så mye matlyst...? Du kan jo se an noen dager til, hvis ikke hadde jeg tatt en tur på helsestasjonen. Det er sikkert bare en periode, men det kan jo hende de har noen tips til deg + at det alltid er godt å vite at ting er ok med babyen Lykke til!
Glemte helt å svare deg! Det gikk seg til, var bare en liten periode :) Matvraket er tilbake, hihi.
 
Back
Topp