matmegde(opdatert)

bondekone

Forumet er livet
hvor mye spisr ungene derres om dagen?

dette spier guttungen våres. han har ebgynt å lege seg litt ut så er litt redd for at han kansje spiser mye?
Frokost 2 brødskiver med makrell i tomat, 1 glass melk og en halv gulerot
lunsje 2 brødskiver enten makrell i tomat eller leverpostei, melk og en grønsak
mellommåltid 1 knekkebrød, vann og frukt
middag spørs litt hva vi har men kan fort spise 2-3 slike porsjoner på en barneasjet, vann
kvelds 1 brødskive med ost jus

_____________________________________

Har snakket litt med hs om det og fikk beskjed om å prøve å se det ann litt,hvis jeg fortsatt var urolig etter 4-5uker skulle jeg komme ned og prate med dem slik at de kunne se på gutten i forhold til lengde og vekt. Det var som ho sa barn skulle ikke slankes i ordes forstand. Enneste var at jeg skulle begrense middagen litt
 
Hmm har egentlig ikke tenkt så mye på det jeg.

Men vi spiser frokost hjemme og da spiser han kanskje en halv brødskive. I barnehagen er det to måltider + frukt. Der vet jeg ikke helt hvor mye han spiser. Varierer vel mellom 1-2 skiver. De sier ifra om han ikke har spist en dag, eller at de har hatt noe ekstra godt for da spiser han mer.

Middag varierer det veldig for han er ganske sær. Får han ikke det han vil så spiser han ikke, og da får han bare vente til kveldsmaten. Men får han noe han liker så spiser han mye

Til kveldsmat spiser han somregel havregrøt eller youghurt, + kanskje en brødskive. Han spiser omtremt bare brunost, men kan spise peanøttsmør av og til. Eller gulost om vi smelter den.

Til drikke varierer det. Litt juce til frokost og melk til kvelds. I barnehagen får de melk og vann.

Guttene får egentlig lite søtt. De får jo godt i helgene, men sjelden ellers og de drikker ikke brus. Begge guttene mine har vært ganske runde som babyer, men nå blir de bare tynnere og tynnere.
 
ORIGINAL: bondekone
Har snakket litt med hs om det og fikk beskjed om å prøve å se det ann litt,hvis jeg fortsatt var urolig etter 4-5uker skulle jeg komme ned og prate med dem slik at de kunne se på gutten i forhold til lengde og vekt. Det var som ho sa barn skulle ikke slankes i ordes forstand. Enneste var at jeg skulle begrense middagen litt

Høres ut som et fornuftig råd. Barn og slanking er to ting som ikke høres bra ut i mine hører, men å tenke på hva man spiser og mengde blir jo litt anderledes.
 
min 5 åring (fyllte nå på onsdag ;) er diabetiker og spiser myyye mere enn ssønnen din.
spiser 2-4 skiver brød hver 3'dje time(kl7,10 og 13),ett fruktmåltid kl 14.30, middag(stor porsjon) kl 17 og kvelds 2-4 skiver kl 19.30-20.00.

om noe så er ho undervektig... men ho spiser veldig mye langsomme karbohydrater og lite sukker og fett.
 
til frokost: 1-2 brødskiver og et glass melk
Lunsj: Spises i b.hg, så har ikke helt oversikt. Men de sier hun spiser greit, som regel 2 skiver
Middag: Kommer an på hva vi har... Fått det for seg at det er en del ting hun plutselig ikke liker. Men hun spiser sjelden mer enn 1 porsjon.
Kvelds: maks 1 brødskive + melk

i tillegg spiser hun frukt i b.hg og da spiser hun gjerne 1/2-1 skive som ligger igjen i matboksen etter frokosten.

Snop er kun lørdager, og yoghurt kanskje 1-3 ganger i uka.

Før hun opererte mandlene spiste hun mindre, men nå synes jeg det har tatt seg opp [:)] Har gått opp 2 kg siden hun opererte... (på 2 mnd) Nå veier hun ca 18 kg og er vel godt over 110 cm i allefall. (110 er for lite i klær)
 
ser her at han ikke spiser så mye mer en andre, så kanjse like greit å bare se det ann
 
Back
Topp