Matmas....

Lisee

Elsker forumet
Til alle dere som også har noen små matvrak[;)]:
Eskil maser så vanvittig etter mat om dagen, at det går helt i ett. Og han sutrer ikke akkuratt når han plutselig bestemmer seg for at han er sulten. Neida, da skriker han så det skraller i hodet mitt[&:] Vi begynte med grøt for 3 dager siden og det er namnam, det[:D] Han er helt vill når han får det!
Men det jeg egentlig lurer på er: Gir det matmaset seg mer når de får mer grøt? Eller har jeg fått et uhelbredelig matvrak, tror dere???????[:D] Nå har han bare fått litt grøt, slik at magen ikke skal få helt sjokk

Jeg begynte å gi en teskje grøtpulver utblandet med mme (og malt), har nå økt til to skjeer to ganger om dagen, ellers pupp. Det er ikke matklaging her lengere.
(prøvde most potet og gulrot blandet med mme til middag idag, snadder)

Hun sover også godt om natten, fra 7-8 til ca 4-5, deretter til 7-10 (idag kl 10...).

Tror du bare må prøve deg fram, du merker det sikkert fort om han får for mye.

Lykke til

Jeg vil nok tro det gir seg ja, når han får mer grøt. Da vi startet med velling så var ikke vegar noe roligere de første dagene, han sov heller ikke lenger på natten, men det ble bedre etterhvert..

Nå får han grøt to ganger om dagen, og middag midt på dagen.

Jeg blander grøtpulver i 100 ml mme, og gir han en flaske med 160 ml mme etter det, noen ganger drikker han alt og noen ganger ikke..

Nå legger han seg ca 20.00 hver kveld, og sover til 08.00 hver dag!!

Jeg begynte med grøt forrige tirsdag. Har bare gitt han rundt 4-5 skjeier på kvelden før pupp. På lørdagskveld forandret han søvn rytme. Han har brukt å våkne kl 22 når han legger seg 20. Men da sov han helt til 00.30. Det samme skjedde i går. Så her er det bedringer i allefall. Det går nå tre timer mellom matingen etter det istedet for to. [:D]

Andrea lille får grøt to ganger om dagen nå. Til sen-lunch (13.00) og middag (16 -16.30). Hun er ikke spesielt glad i middagsmat, så hun får grøt til middag også. Vi bruker ca 2 skjeer av den typen som er i Nan eskene, og nok melk til at det blir en grei konsistens. Så heller vi i litt sviskejuice for magens skyld.
Viss hun begynner å mase etter mat mellom måltidene får hun fruktmos, gjerne pæremos. Tror hun får ca 1/4 dl ferdig grøt (8-10 skjeer) Hun får også melk, så mye hun vil ha, men til grøtmåltidene drikker hun nesten aldri mer en 50-100 ml, men vil ha resten av flasken en halv time senere når grøten har  sunket litt.....

Back
Topp