Matlyst

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Okei seriøst, HJELP!
(Eller i alle fall si at jeg ikke er alene) :rolleyes:

Jeg har fått en enorm matlyst de siste dagene. Jeg spiser, spiser og spiser. Brødmat, frukt, godteri, middag, knekkebrød, yoghurt... HELE tiden. Blir liksom ikke mett, men er egentlig ikke sulten heller, bare MÅ ha mat.... Drikker mye vann også, så skal ikke være det... Er 38+2 i dag.
Flere som har det sånn? Vet ikke hva jeg skal gjøre for å klare å la være :(

Last edited:
Jeg er helt lik, skulle nesten tro jeg var hul inni der :hilarious: Må liksom alltid ha noe å spise på, og har såklart gått opp tilsvarende i vekt. Er bare 36+1 også, blir spennende å se hvor ille det blir... Prøver å matche samboers matinntak mer i stedet, men det har hittil feilet, hah.
Godt å se det ikke bare er meg i hvert fall!

Jeg var slik ganske lenge, kanskje ca uke 25-34.. så roet det seg..heldigvis :D
Var litt slitsomt..

Den siste uka har jeg også vært helt hul :dead: står stadig med hodet langt inni kjøleskapet eller matskuffen og lurer på hva jeg kan trykke i munnen :facepalm:

Kjenner meg så igjen! Har nå blitt 100% sykemeldt de to siste ukene før permisjonen starter så det hjelper jo ikke særlig at jeg går hjemme hele dagen :p

Jeg var slik ganske lenge, kanskje ca uke 25-34.. så roet det seg..heldigvis :D
Var litt slitsomt..

Jeg hadde det sånn en periode tidligere i svangerskapet også, gikk opp 6 kg på 2 mnd, så roet det seg, men såååå var det på'n igjen nå tydeligvis......

Jeg eter enormt gjennom hele svangerskapet. Mitt første tegn på graviditet er sult.

Spiser mer når jeg først spiser, så her har vekten økt betydelig, 25 kg opp nå :(
skal sies at jeg har veldig mye vann i kroppen nå, grad 2 ødem

Går og har lyst på noko å ete heile tida eg også. Men eg blir så ekstremt full i magen og sliter jo med å puste skikkelig når kvelden kjem:wtf: Så eg må berre begrense meg ellers så sprekk eg:hilarious:

Jeg er «heldig» og har ekstrem halsbrann:meh: Hvis jeg spiser noe særlig mer enn noe på størrelse med en liten brødskive, kommer halsbrannen med en gang..
Skulle nesten tro jeg hadde hatt en sånn gastric bypass eller hva det heter..!!!
Jeg har ikke veid meg dette svangerskapet, men gjetter på at jeg har gått opp 4-5kg.. Det jeg egentlig mente å få frem her, er at jeg gleder meg SÅ utrolig til å kunne spise normalt igjen, og spise vanlige porsjoner med mat jeg liker :smug:
Jeg har kun spist veldig lite og nøytral mat siden i fjor høst.. Mye fiskegrateng, brødskive med ost, egg, MYE melk:joyful: Prøvde spaghetti med litt kjøttdeig i går.... -det fikk konsekvenser, i form av sikkert en halv rull med lovehearts, og tre glass melk...
Skjønner godt dere som sliter andre veien, men det er jammen stusslig å ha det sånn som meg og :mad: MEN, snart kommer våre små mirakler til verden, og da er alt verdt det :Heartpink:Heartblue:Heartpink:Heartblue

Jeg er «heldig» og har ekstrem halsbrann:meh: Hvis jeg spiser noe særlig mer enn noe på størrelse med en liten brødskive, kommer halsbrannen med en gang..
Skulle nesten tro jeg hadde hatt en sånn gastric bypass eller hva det heter..!!!
Jeg har ikke veid meg dette svangerskapet, men gjetter på at jeg har gått opp 4-5kg.. Det jeg egentlig mente å få frem her, er at jeg gleder meg SÅ utrolig til å kunne spise normalt igjen, og spise vanlige porsjoner med mat jeg liker :smug:
Jeg har kun spist veldig lite og nøytral mat siden i fjor høst.. Mye fiskegrateng, brødskive med ost, egg, MYE melk:joyful: Prøvde spaghetti med litt kjøttdeig i går.... -det fikk konsekvenser, i form av sikkert en halv rull med lovehearts, og tre glass melk...
Skjønner godt dere som sliter andre veien, men det er jammen stusslig å ha det sånn som meg og :mad: MEN, snart kommer våre små mirakler til verden, og da er alt verdt det :Heartpink:Heartblue:Heartpink:Heartblue
Jeg blir bare smellfeit. Anser det som et ubetydelig problem. Er jo bare å slanke seg igjen når ungen begynner med fast føde. Det renner ikke av meg igjen av seg selv. Jeg må jobbe hardt for det, men likevel heller en hard slankekur enn oppkast og halsbrann i svangerskapet.

Jeg blir bare smellfeit. Anser det som et ubetydelig problem. Er jo bare å slanke seg igjen når ungen begynner med fast føde. Det renner ikke av meg igjen av seg selv. Jeg må jobbe hardt for det, men likevel heller en hard slankekur enn oppkast og halsbrann i svangerskapet.
Smellfeit hørtes da drastisk ut :joyful:
Men ja, jeg er også en av de heldige der kiloene ikke renner av meg etter fødsel, det går halvannet år før jeg er tilbake i matchvekt
Stresser dog ikke med det men jeg kommer tilbake til mine vanlige spisevaner etterhvert...
Men jeg misunner virkelig ikke de av dere som har halsbrann heller, jeg vet hvor smertefullt det kan være. Slet med det en periode i ungdomstiden, ingeting som hjalp. Endte med gastroskopi for å se om det var magesår men det var det heldigvis ikke heller... Men husker hvor smertefullt det var

Smellfeit hørtes da drastisk ut :joyful:
Men ja, jeg er også en av de heldige der kiloene ikke renner av meg etter fødsel, det går halvannet år før jeg er tilbake i matchvekt
Stresser dog ikke med det men jeg kommer tilbake til mine vanlige spisevaner etterhvert...
Men jeg misunner virkelig ikke de av dere som har halsbrann heller, jeg vet hvor smertefullt det kan være. Slet med det en periode i ungdomstiden, ingeting som hjalp. Endte med gastroskopi for å se om det var magesår men det var det heldigvis ikke heller... Men husker hvor smertefullt det var
Første svangerskapet gikk jeg fra 61 til 92kg. Mellom nr 3 og nr 4 rakk jeg ikke lenger ned enn til 65kg og er nå på 95kg, så føler smellfeit er dekkende:hilarious:

Første svangerskapet gikk jeg fra 61 til 92kg. Mellom nr 3 og nr 4 rakk jeg ikke lenger ned enn til 65kg og er nå på 95kg, så føler smellfeit er dekkende:hilarious:
:grumpy:føles ikke behagelig ut med mine 25 kg opp heller, og enda er ikke ungen født
Jeg vagger avgårde

:grumpy:føles ikke behagelig ut med mine 25 kg opp heller, og enda er ikke ungen født
Jeg vagger avgårde
Vaggingen er nok mer de hormonene som løsner opp på alt enn vektøkning. Jeg vagger ikke om jeg bærer en tung sekk til vanlig, men jeg vagget på slutten av det svangerskapet jeg la på meg minst.

Spiser utrolig mye for tiden. Våknet i natt av at jeg var sulten, så måtte bare opp å ha i meg noe nattmat... Værste var jo jeg hadde spist rett før jeg gikk og la meg :rolleyes:

Back
Topp