Matlyst..

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Hvordan er deres matlyst for tiden?Noen meg god matlyst(hva som helst) som har noen gode tips for å klare å spise noe jevnlig utover en dag? Matlysten har blitt helt borte,ingen ting frister og kan gå en hel dag og plutselig komme på jeg ikke har spist:/ Baby er litt over gjennomsnittet 2,1 kg og jeg er i uke 32+6,så hun har heldigvis fint der inne:)

Har hatt god matlyst heile tida, også dei 5 første mnd når eg var kvalm! Då hjalp det å ete. Men no er eg begynna å bli kvalm igjen, og no kjenner eg det går ut over matlysta også. Men kan uansett ikkje gå mange timar utan mat, for då kjenner eg det på humøret. Tenker det er lettere å få i seg youghurt og frukt feks enn tyngre mat?

Har heller dårlig matlyst selv og kommer brått på at jeg har glemt å spise hele dagen. Men funnet ut at om jeg bare bestemmer på forhånd hva jeg skal spise, og så bare gjør det, så smaker det ikke så værst når jeg først kommer igang. Men om jeg tenker/kjenner etter om jeg har lyst på noe så ender jeg ikke opp med noen ting jeg orker å spise [emoji23] Godt jeg har en kropp som er lett å lure [emoji6][emoji23]

Hvordan er deres matlyst for tiden?Noen meg god matlyst(hva som helst) som har noen gode tips for å klare å spise noe jevnlig utover en dag? Matlysten har blitt helt borte,ingen ting frister og kan gå en hel dag og plutselig komme på jeg ikke har spist:/ Baby er litt over gjennomsnittet 2,1 kg og jeg er i uke 32+6,så hun har heldigvis fint der inne:)

Har det på samme måte så jeg spiser ei skive i ny og ne sammen med et glass sjokomelk. Også drikker jeg mye i mellom måltider og spiser en del frukt.

Jeg har alt for god matlyst. Er sulten hele tiden

Jeg har alt for god matlyst. Er sulten hele tiden

Samme her [emoji23]aaalt for mye matlyst [emoji33][emoji85][emoji51] går ikke lang tid etter ett måltid at magen rumler igjen [emoji85] jeg også sender over masse matlyst til de som trenger [emoji16]

Takk for svar:)!skal prøve å spise lite og regelmessig..fant også ut at veldig dårlig matlyst skyldes nok forstoppelse,så tar pause fra jerntablettene..noen som har noen gode tips til mat som er bra for treg gravid mage?:p

Jeg har ulvehunger igjen, og veldig stor matlyst. Så null problem å få i seg nok mat her, her er snarere problemet å begrense matmengden.

I 1. trimester slet jeg med ulvehunger og elendig matlyst samtidig.

Svisker er bra mot treg mage. 6 svisker 2 ganger daglig er vist å virke bedre enn avføringsmidler.
I tillegg er kiwi, linfrø (som helst skal ha ligget i bløt en stund først), biola (og andre syrnede melkeprodukter), mye fiber, MYE væske(!), og trening, bra mot forstoppelse. Legemidler med laktulose som virkestoff smører også tarmen og kan gjøre det enklere å få ting ut. Kaffe er også bra mot forstoppelse, men det er gjerne ikke det man skal bøtte nedpå med akkurat nå.... (og jeg får helt forjævlig med luft i magen av kaffe nå :s )

Back
Topp