Matlyst

emma1

Betatt av forumet
Tips til å få opp matlysten?
Har for tiden null matlyst.. når jeg først er sulten har jeg mest bare lyst på is eller frossne bær:sour:

Formen varier veldig for dagen, kjennes ut som jeg begynner og få en del vann i kroppen. Den ene dagen har jeg veldig mye energi, mens som i dag vil jeg bare sove og sove...

Jeg bare tenker siden du har lyst på is og frosne bær, så fyser du jo på kalde ting[emoji6] hva med å lage smoothie med frosne bær, litt grønnsaker, og nøtter/frø(proteiner). Det syns jeg ofte gir energi og får i meg næringsfulle ti g hvertfall, når mt lysta ikke er på topp[emoji4]

Sliter også med matlyst, men med varmen vi har fått kom også grilling, og det har heldigvis vekket matlysten :D

Har null matlyst selv.... Spiser fordi jeg må og må ofte tvinge det ned.

I forhold til energinivå så stemmer det i forhold til at man nærmer seg termin. Lytt til kroppen, sov når du trenger det og få ut energi når det byr seg!

Har null matlyst selv.... Spiser fordi jeg må og må ofte tvinge det ned.

I forhold til energinivå så stemmer det i forhold til at man nærmer seg termin. Lytt til kroppen, sov når du trenger det og få ut energi når det byr seg!
Jeg spiser og mest fordi jeg må. Men prøver å finne ting som smaker godt og frister når jeg begynner å spise så jeg slipper å tvinge det ned da jeg blir kvalm ved å gjøre det, og kvalme er ikke bra for matlysta [emoji23]

Jeg spiser og mest fordi jeg må. Men prøver å finne ting som smaker godt og frister når jeg begynner å spise så jeg slipper å tvinge det ned da jeg blir kvalm ved å gjøre det, og kvalme er ikke bra for matlysta [emoji23]

Hehe! Ser den :P Jeg gjør det samme, men har hatt det sånn her i flere uker og har sluppet opp for ideer! Alt jeg egentlig har lyst på er blodig biff, rømmegrøt og spekemat og salami på brødskiva...deeet passer litt dårlig:hilarious:

Hehe! Ser den [emoji14] Jeg gjør det samme, men har hatt det sånn her i flere uker og har sluppet opp for ideer! Alt jeg egentlig har lyst på er blodig biff, rømmegrøt og spekemat og salami på brødskiva...deeet passer litt dårlig:hilarious:
Hehe, akkurat det er kanskje litt dumt nå ja[emoji23][emoji6] men da vet du jo hva du kan spise etter dette [emoji23][emoji6][emoji2]

Btw, kan man ikke spise rømmegrøt?

Lett og næringsrik mat istedet kanskje?
- kyllingsalat: Kyllingfilet (strimlet) som er stekt lenge på svak varme med chilikrydder, spinat, solsikkekjerner, oljen fra Arla Apetina, avokado, soltørket tomat, rødløk. Blandes sammen som en salat :P
- moothie/smoothiebowl (treningsfrue.no og kriweb.no har blant annet mange gode oppskrifter. Jeg har Stevia Vanilje som jeg bruker å tilsette i små mengder, gjør alle smoothier gode:p Og det er lett å kjøpe ferdige blandinger i butikk som du da alltid har lett tilgjengelig, må bare tilsette eple/appelsinjuice) Tilsetter du feks chiafrø eller havregryn er det litt mer næring i det :)
- Havregrøt?
- Skinke-og ostehorn? (om du gidder å bake, jeg greier ihvertfall nesten alltid å trykke i meg det :P Og med picnicskinke fremfor vanlig!)
- Speltlompepizza: ketchup på speltlompe, opprevet spekeskinke, litt peanøtter, tomat, ost, paprika og alt annet du måtte like, i ovnen til ost og spekeskinke er ferdig varmebehandlet, toppes med ruccola og hjemmelaget rømmedressing.
- Frokostblanding
- Lag smoothie-is selv i former som du kjøper på butikken, da får du kanskje dekt "is-behovet" ditt også, samtidig som du får i deg litt næring!
- Scones! Jeg synes ihvertfall mat som er varm er mye bedre enn vanlige brødskiver
- Omelett kanskje?
- Havregrynsvafler / havregrynspannekaker - med smør og syltetøy, kanskje brunost i tillegg? Lager du litt av det så kan du fryse røren i sånn ca-porsjoner, så kan du ta opp litt etter litt så du slipper å lage hver gang :)

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/04/25/frokost-pa-pinne/
http://gryskjokken.no/2014/01/scones-med-sesamfr/ (denne med smør, hvitost og tomat - nam :D)

Lurt med ting som du lett kan spise lite av eller hva jeg skal si.. Ikke en gigantisk porsjon med hamburger og chips liksom, men heller noe du kan spise i mindre mengder :) Nå begynner jeg å bli tom for flere ting, men dette er ting jeg som oftes får til å spise selv om matlysten er bånn :)

Har ikke den beste matlysten jeg heller, det går i knekkebrød, frukt/bær/snacks gullerøtter, og iskrem :confused:,

Kjenner meg så igjen i dette! Matlysten er forsvunnet, har bare lyst på juice, te og vannmelon.
Brødskiver vokser i munn, men for meg har knekkebrød fungert.
Andre ting som kan fungere er eggerøre, grønnsakssuppe, toast. [emoji5]

Her går det stort sett i frukt som melon, druer og mango. En og annen brødskive og chili cheese balls fra mcdonalds, haha.

Matlysten er bånn så alt annet må tvinges inn:p

Back
Topp