Matlyst?

Trultemor2016

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Hvordan er matlysten deres? Har dere spist mer eller mindre enn det dere pleier igjennom svangerskapet, og spiser dere mer eller mindre nå på slutten?
Har spist mindre hele svangerskapet men nå orker jeg virkelig ikke mat.. All mat vokser i munnen og jeg blir kvalm. Trykker i meg litt men er ikke mye jeg klarer.. Redd det nesten bli for lite. :/

Dåårlig med matlyst her og :( Fikk beskjed om å "spise og kose meg" forrige vekstestimeringsul. siden hun er liten... Det funker dårlig nå, hvertfall med varmen og at det ikke er plasstil mat :p

Får matlyst uttpå kvelden jeg. Men da er det mest lett mat det går i, salat, kylling, krydrede poteter osv. Er heeelt hekta på aioli :D men det blir alt for fort fult så jeg spiser jo veldi små porsjoner. Nå har ikke jeg hatt matlyst på hele svangerskapet så det var godt å få i seg noe igjen.

Dåårlig med matlyst her og :( Fikk beskjed om å "spise og kose meg" forrige vekstestimeringsul. siden hun er liten... Det funker dårlig nå, hvertfall med varmen og at det ikke er plasstil mat :p
Har tvingt i meg mat hele svangerskapet og han er akkurat på målet, men nå klarer jeg ikke tvinge inn meg like mye. Is er vell det eneste som går ned. :p fikk beskjed sist om at jeg ikke skulle være redd for å spise for mye nå på slutten, men får jo ikke maten ned. :p

Får matlyst uttpå kvelden jeg. Men da er det mest lett mat det går i, salat, kylling, krydrede poteter osv. Er heeelt hekta på aioli :D men det blir alt for fort fult så jeg spiser jo veldi små porsjoner. Nå har ikke jeg hatt matlyst på hele svangerskapet så det var godt å få i seg noe igjen.
Så godt å få spist litt ordentlig nå da. :D all mat jeg prøver å få i meg på kvelden vokser i munnen. Endten det er lett eller "tung" mat. :p

Spiser og har spist som normalt hele svangerskapet, merker at d er litt mindre plass nå på slutten, men får ned d samme likevel:p

Spiser og har spist som normalt hele svangerskapet, merker at d er litt mindre plass nå på slutten, men får ned d samme likevel:p

Samme her, men KAN ikke spise like mye, uansett hvor mye jeg har lyst å spise - pga halsbrann!! Blir helt grusomt om jeg spiser for mye! :-(

Spiser mye mindre enn vanlig.. Mye kvalm og ingenting som frister :o

WHAT?! Jeg spiser så sinnsykt mye, jeg. Kan bli stappmett i ti minutter, før jeg er like sulten igjen. Eller sulten og sulten. Har lyst på noe å spise. Og da kan jeg lett spise en stor porsjon til. Utrolig frustrerende :( Kommer til å føde en baby på ti kilo.

WHAT?! Jeg spiser så sinnsykt mye, jeg. Kan bli stappmett i ti minutter, før jeg er like sulten igjen. Eller sulten og sulten. Har lyst på noe å spise. Og da kan jeg lett spise en stor porsjon til. Utrolig frustrerende :( Kommer til å føde en baby på ti kilo.
Har det heilt likt som deg :) føler eg ikke gjør annet enn å spise om dagene :p

Godt i perioder hele svangerskapet :p

Hadde en lang matlei periode, men da hjalp det med gulrøtter, tomater, og frukter...
Så hadde jeg en periode der ferskt godt stekt brød virkelig var tingen.

For så på nytt å komme inn i null matlyst periode...

Akkurat samme her! Virkelig ingenting som kan ta fra meg matlysten. Kronisk sulten!! Hører folk sier at det blir lite plass til mat på slutten, men kan ikke si at jeg merker noe til det :p #bunnløs!

Uff, jeg føler meg kjempesulten hele tiden. Men får liksom ikke plass til noe. Eller jeg spiser også plutselig blir jeg så mett og kvalm. Slitsomt!

Jeg har mer blitt som i starten at jeg blir veldig sulten og kvalm om jeg ikke får mat, og ganske begrenset hva jeg kan spise siden jeg har mild svangeskapsdiabetes og måler blodsukker 5 ganger daglig og må tilpasse all mat for å slippe insulin. Var skikkelig tortur å gå til byen i lunsjtider i går og kjenne matlukten fra alle junkfoodrestaurantene :o

Back
Topp