Matlyst

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Hvordan er matlysten til ungene? Spiser de like mye hver dag, eller varierer det?
Her er det store variasjoner, så jeg grubler på meg grå hår.
Noen ganger spiser hun masse, andre ganger nekter hun åpne munnen og vil heller ikke ha noe særlig pupp.
I dag gikk hun uten nesten noen mat eller amming fra 11-16.
 
Ja, stor variasjon her også. Noen ganger kan hun gå leeeeeenge uten mat (5timer), mens på natta vil hun ha mat hver 3. time :cool:.
De siste to ukene har hun nekta alt av melk på dagtid...

Har begynt å tilby henne mat senest hver 4. time på dagen for at hun har nok ift natta (ellers blir det 4 flasker på natta) Må få snudd hennes spiserytme dag ift natt.

Noen ganger spiser hun, noen ganger ikke. Rare ungen, gir ikke beskjed om sult, men kan spise opp 3/4 middagsglass...
 
Han spiser nok omtrent like mye hver dag, med noe små forskjeller. Men merker at det er lettere å drøye måltider nå om det ikke passer helt eller evt. gi noe mat tidligere enn vi pleier. Da kan jeg foreksempel få unna måltider til store og lillebror samtidig og ikke bruke usaklig mye tid på den maten... ;)
 
Stor variasjon her, noen dager spiser han kjempe masse andre dager nekter han nærmest å spise, heldigvis ferdig med mat på natta :D
 
Stor variasjon her, noen dager spiser han kjempe masse andre dager nekter han nærmest å spise, heldigvis ferdig med mat på natta :D
Her varierer matlysten på natta også. Noen ganger våker hun 1-2 ganger, andre ganger våkner hun ikke på natta.
Satser på at det går seg til etterhvert:)
 
Varierer veldig her også fra dag til dag, ganske frustrerende egentlig, men det er vell bare sånn det er. Ene dagen er han kjempe fornøyd med pupp, imens neste dag går han i bro bare han ser puppen! Den ene dagen spiser han en hel porsjon grøt, den neste kun noen skjeer. Ikke lett å bli klok på nei!
 
Nå de siste ukene har hun spist fint lite.. og da sover hun lite som igjen fører til at hun spiser lite. Svært varierende, men begynner å like skiver litt, og vi skal nå begynne med middag igjen..
 
Her er det slutt på frokost, drikker litt vann/ sviskesaft og 1 skje grøt. Da er han færdig.

Ellers varierer det veldig fra dag til dag.
 
Back
Topp