Matlyst

Smurfine88

Forumet er livet
Juli13-jentene
Desemberskattene 2014
Julimammaer 2016
Andre som sliter med matlysten? Eg har liksom ikkje lyst på annet enn snop men d får eg ikkje lov å spise for ifølge jordmor skal ikkje eg legge på meg i det hele tatt... Blæh...

Andre som sliter med matlysten? Eg har liksom ikkje lyst på annet enn snop men d får eg ikkje lov å spise for ifølge jordmor skal ikkje eg legge på meg i det hele tatt... Blæh...
Jeg sliter også litt. Har liksom ikke lyst på noe, og blir ofte mett når jeg lager mat... :confused:
Mye lettere å ta en kvikk lunsj, kjeks eller yoghurt.

Hvorfor får du ikke legge på deg da?
Litt godis må da være lov?

Slite litt med det...
Mye pga at eg ikkje orke å handle masse mat (tungt å bære) + er fantasi løs når det kommer til matlaging + er i grunn ganske lat :p

Så her går det mye i brød mat når jeg kjenner jeg er skikkelig sulten. Middag svært sjeldent...
Kjøper meg sånne musli bar'er da. De er geniale når jeg er litt sulten...

Men totalt sett så spiser jeg ikke noe mer enn hva.jeg har gjort før. Spiser kanskje litt mindre siden det er større tiltak med å få lagd den maten...

Men karen har det godt, så vi lider ingen nød :)

Jeg tror de tar det de trenger, det er oss det går utover.
Men jeg synes jo det er bedre med en kjeks, litt snop, eller muslibar enn ingenting.
Med mitt lave blodtrykk orker jeg heller ikke styre så mye for tiden.

Men, da jeg målte blodsukker hos legen sist, rett etter å ha drukket appelsinjuice, var det litt høyere enn vanlig.
Så til og med appelsin o.l. er jo fulle av sukker! Men noen ganger trenger man jo litt påfyll da.
Jeg koser meg med god samvittighet.
Kanksje derfor lillesøster brått har begynt å ligge på den røde streken; fordi jeg inntar mye sukker... Hmm.
Men selv har jeg kun lagt på meg 5 kg nå.

Sulten annenhver time kjennes det ut som :P
prøver å holde meg til 3-4 måltider pr dag, og noen mellommåltider innimellom..
Men har egentlig mye mer lyst på snop enn mat ja ;) unner meg i helgene, men passer på i ukedagene ;)

Sulten annenhver time kjennes det ut som :p
prøver å holde meg til 3-4 måltider pr dag, og noen mellommåltider innimellom..
Men har egentlig mye mer lyst på snop enn mat ja ;) unner meg i helgene, men passer på i ukedagene ;)
Så utrolig flink du er da! :)
Kan gå lenge mellom hver gang jeg spiser ordentlig mat.
Blir ofte en yoghurt eller sjokoladebit.
Eller banan! :-)

Noen dager er jeg sånn at jeg ikke har lyst på noe annet enn godteri og/eller junk food. Men prøver å skjerpe meg på det da... Med varierende hell ;-)

Jeg sliter også litt. Har liksom ikke lyst på noe, og blir ofte mett når jeg lager mat... :confused:
Mye lettere å ta en kvikk lunsj, kjeks eller yoghurt.

Hvorfor får du ikke legge på deg da?
Litt godis må da være lov?

På grunn av at eg har så høg bmi... :)
No gleder eg meg til juli og babyen e komt og folk slutte å følge med på vekta mi ;)

På grunn av at eg har så høg bmi... :)
No gleder eg meg til juli og babyen e komt og folk slutte å følge med på vekta mi ;)
Det forstår jeg!
Men man skal jo ikke slanke seg i svangerskapet, så dumt at folk legger seg opp i antall kg.
Jeg gleder meg også til tiden etter at babyen er født. Da skal jeg kose meg med salami på brødskiven, mer snop, junk food.... Alt med måte da. Hi hi! :-)

Det var bare første del av graviditeten at appetiten var fryktelig dårlig, nå vil jeg bare ha noe å spise hele tiden. En av fordelene med å være i full jobb er at jeg ikke har tid til å spise utenom matpausen, når jeg er hjemme vil jeg bare spise og spise og spise. Jeg syns egentlig det er rart at det ikke vises mer på vekten enn det gjør.

Det forstår jeg!
Men man skal jo ikke slanke seg i svangerskapet, så dumt at folk legger seg opp i antall kg.
Jeg gleder meg også til tiden etter at babyen er født. Da skal jeg kose meg med salami på brødskiven, mer snop, junk food.... Alt med måte da. Hi hi! :-)

Samme her, bare bytte ut salamien med roastbeef d savne eg så sykt! :P

Det var bare første del av graviditeten at appetiten var fryktelig dårlig, nå vil jeg bare ha noe å spise hele tiden. En av fordelene med å være i full jobb er at jeg ikke har tid til å spise utenom matpausen, når jeg er hjemme vil jeg bare spise og spise og spise. Jeg syns egentlig det er rart at det ikke vises mer på vekten enn det gjør.

Eg går heime og glemmer omtrent å spise for har ikkje lyst på noe :P

Jeg eier ikke matlyst....:( mye fordi jeg rett og slett ikke har plass til noe å får vondt hver gang jeg spiser.Å føler det blir verre og verre. Å jeg som elsker alt av mat ellers!Nå byr nesten alt meg imot.

Jeg har samme apetitt som jeg hadde før graviditet :-) Kanskje ikke så heldig siden jeg har behov for mindre kalorier nå når jeg ikke trener så hardt...Må holde meg i ro med blodtrykket og alt :-)

Back
Topp