matlyst og vektoppgang?

snuppah88

Gift med forumet
Jeg er litt bekymra for matlysten til Hannah egentlig.. Hun spiser max ei brødskive hver dag, iblant litt middag.. Gir henne youghurt ca en gang om dagen, men hun klarer ikke en hel liten boks med danomino en gang.. [8|] Hun har lagt på seg 1 kg på ca 1 år.. Og veier bare 0,5 kg mer enn Ronja som er 1 år mindre.. Er det grunn til bekymring?

Hvordan er matlysten til deres små?

njash.. ikke spesielt mye.. Sånn helt normalt egentlig.. Får melk til frokost og kvelds, ikke mye.. også må hun spise litt før hun får mer, og da tygger hun kanskje en bit..

Huff da... Og jeg trodde Kristoffer spiste lite....
Syns det hørtes litt vel lite ut jeg da, men mulig de klarer seg på så lite?
Hvis det bekymrer deg kan du jo kanskje ta det opp med helsesøster...?
Kanskje de har noen tips...?

Håper uansett at det snur snart!

vi var på kontroll til hs på torsdag.. men hun vi har er litt sånn likegyldig, "dere vet da best selv".. Men jeg er litt bekymra, Ronja har jo 3 ganger så store lår som hun, og magen til ronja er og større.. Vet at man ikke skal sammenligne barn, men..

Hvor mye veier hun da?

Snuppe her er også veldig små spist, spiser nesten ingenting! men er veldig flink å drikke [;)]

ORIGINAL: snuppah88

vi var på kontroll til hs på torsdag.. men hun vi har er litt sånn likegyldig, "dere vet da best selv".. Men jeg er litt bekymra, Ronja har jo 3 ganger så store lår som hun, og magen til ronja er og større.. Vet at man ikke skal sammenligne barn, men..

Hannah er vel mye mer aktiv enn Ronja, så sånn lår og mage sammenligning tror jeg ikke du skal tenke over :P

Men det hørtes ut som lite mat, men om hun er fornøyd og glad, så hadde jeg spurt helsesøster, eller hykket en annen helsesøster på helsestasjonen og sport om råd fra henne hvis du synes hun du har er likegyldig..

Amalie har bare sånne perioder med lite mat, da blir jeg helt GAL! og prøver alt.. men har vel funnet ut at hun spør etter når hun vil ha noe i de periodene..

Prøv noe nytt? omelett, havregrøt? pølse?

Det der hørtes ut som Simen sin meny på en dag...jeg har også vært veldig bekymra....Har også bare gått opp 1 kg på over et år..veier nå rundt 11 kg...Men jeg har slått meg til ro med at det MÅ gå over snart...vi har også begynt å gi han middagsglass igjen av og til, får da vet vi han spiser LITT i alle fall...

her veier han 12 kg og 85 cm., og spiser grøt av 50 g. pulver til frokost + yoghurt, 1 skive til lunch, og 1 middagsglass og 50 g. pulver grøt til kvelds med yoghurt..

Spiser frukt innimellom, og litt kjeks[;)]

Hannah veier bare 10,5 kg.. Å prøve noe nytt på matfronten funker ikke iallefall, hun er så kresen att [8|] Skulle ønske hun var mer lik lillesøstra si som gaper bare hun ser mat [8D]

lotta veide jeg på torsdag og veide 13,6 kg ,,,ligger høyt over den normal streken men ikke over ...molly er sikkert 10 kg eller noe sånt ...lona var veldig liten og tynn og veide 9 kg sikkert til hun nesten var 3 år ...i dag er hun 16,8 kg og 5,5 år men jeg var aldrig beskymret for henne

...men ungene våre spiser godt da

Vil tro at så lenge de er aktive og ellers i god form, så spiser de det de har behov for.Noen er småspiste mens andre spiser mer.
Her er det veldig opp og ned hvor mye han spiser per dag. Enkelte dager spiser han 4 skiver, youghurt og frukt bare i bhg... Andre dager en halv skive, youghurt og frukt i bhg. Men så lenge han er i slag og drikker bra så bekymrer jeg meg ikke.
De er vel også inne i en periode der de ikke vokser så ekstremt som de har gjort tidligere (?)

Back
Topp