Matlyst kom treng deg på, her skal du motstand finne!

Weecy

Første møte med forumet
Flere enn meg som ikke eier matlyst, men vet de må spise for at man ikke skal være kvalm og bare blæ? Er 6+3 og det er bare helt utrolig fælt å spise mat for jeg har ikke lyst på noen ting, men når jeg ikke spiser så kommer kvalmen med en gang.. Skikkelig fælt synes jeg...

Kjenner følelsen ja. Er 7+0, så har hatt det sånn et par uker nå. Mitt tips er å finne noe veldig lett og ganske lite fancy å tygge på, sånn at du får noe i magen som ikke er voldsomt krevende. Mannen min har noen "knekkebrød" av puffa ris/mais som er greie med litt ost på. Lett og greit, og man får noe i magen. Jeg er veldig glad i melk, så det drikker jeg ved siden av (de kan bli litt tørre). Ellers har jeg hatt god erfaring med SeaBand, sånne armbånd mot kvalme som kjøpes på apoteket. Om det er placebo eller reell effekt vet jeg ikke, men det bryr jeg meg heller ikke om, så lenge kvalmen blir vekk. ;)

Når jeg har null matlyst fungerer enten noe veldig frisk, som gullerøtter, mango, epler eller annen frukt. Eller noe godt krydra, som indisk/thai eller noe slikt.

Vet så mange sier brød og sånt, så jeg spiser litt på de "fancy"/hjemmelaga knekkebrødene man får kjøpt i butikken som snacks om ingenting anna fungerer. Er noen kalorier og ok med næringsstoffer :) (bedre enn ritz-kjeks hvertfall)

Jeg har også vært litt sånn i noen uker nå, men det går litt opp og ned. Plutselig vil jeg ha alt jeg kommer over og gjerne usunn mat, eller så er jeg småuggen og ingenting frister sånn som jeg har vært i hele dag. Jeg blir verken bedre eller verre av å spise når jeg er sånn, men trøster meg med at jeg i alle fall ikke hiver innpå det ene og det andre og at det er lettere å spise sunt når jeg likvel ikke vil ha noen ting..

Synes det er veldig vanskelig selv, for det som går lett ned idag kan være helt grusomt i morgen. Har f.eks kjøleskapet fullt av yoghurt, for det hjalp i forrige uke, nå har jeg ikke sjangs til å få det ned. Er nok ikke lett for mannen heller som prøver å varte opp så godt han kan:wacky:

Fått igjen den ekstrem kvalmen som jeg hadde med nr 1. All varm mat kommer i retur, brekker meg av matlukt og jeg som egentlig elsker krydder tåler ikke noe av det. Det som jeg klarer i ørsmå mengder er Knekkebrød med kjøttpålegg og varmrøkt makrell (som jeg egentlig ikke liker). Nøtter går også. Noen ganger går paprika og cherry tomat. Så selv om det blir lite mat jeg spiser i løpet av dagen er det ihvertfall næringsrikt. Sist gang gikk jeg ned 7 kg pga ekstrem kvalme, håper å unngå å gå ned så mye denne gangen

Ikke stor matlyst her heller.. Men man må jo spise noe ;-) Knekkebrød med brunost er greia denne uka. Men det endrer seg fort. Druer, epler, rett i koppen supper funker også.

Helt ekstremt .
Jeg føler meg konstant sulten og når jeg finner noe så frister ,-så blir jeg kvalm med en gang jeg smaker på det.
Endte opp med oppkast idag tidlig. ..aner ikke hva jeg skal gjøre ...slik er det hele dagen...er jeg på do om natten...blir jeg kvalm med det samme

Fått igjen den ekstrem kvalmen som jeg hadde med nr 1. All varm mat kommer i retur, brekker meg av matlukt og jeg som egentlig elsker krydder tåler ikke noe av det. Det som jeg klarer i ørsmå mengder er Knekkebrød med kjøttpålegg og varmrøkt makrell (som jeg egentlig ikke liker). Nøtter går også. Noen ganger går paprika og cherry tomat. Så selv om det blir lite mat jeg spiser i løpet av dagen er det ihvertfall næringsrikt. Sist gang gikk jeg ned 7 kg pga ekstrem kvalme, håper å unngå å gå ned så mye denne gangen

Når kom den ekstreme kvalmen?
Jeg hadde den sist, denne gangen klarer jeg å styre det foreløpig.
Hadde hypermesis sist og kastet opp til babyen kom i uke 42, jeg vet faktisk ikke om jeg klarer en sånn runde til :nailbiting:

Når kom den ekstreme kvalmen?
Jeg hadde den sist, denne gangen klarer jeg å styre det foreløpig.
Hadde hypermesis sist og kastet opp til babyen kom i uke 42, jeg vet faktisk ikke om jeg klarer en sånn runde til :nailbiting:

Den kom i uke 5 denne gangen, uke 6 sist. Merker at det er verre denne gangen da jg har en liten en å ta vare på i tillegg. Håper bare ikke at den varer like lenge som sist. Så heldig du er som ser ut til å slippe unna det verste. Hadd håpet det jeg også. Fått i meg 1 knekkebrød i dag...

Den kom i uke 5 denne gangen, uke 6 sist. Merker at det er verre denne gangen da jg har en liten en å ta vare på i tillegg. Håper bare ikke at den varer like lenge som sist. Så heldig du er som ser ut til å slippe unna det verste. Hadd håpet det jeg også. Fått i meg 1 knekkebrød i dag...

Jeg styrer det med mat og annet. Fortsetter jeg slik blir jeg smellfeit :nailbiting:
Men dem tar seg opp litt, verre idag enn igår.
Men jeg får i meg mat og har enda ikke kastet opp.
7+1 bare da...

Jeg styrer det med mat og annet. Fortsetter jeg slik blir jeg smellfeit :nailbiting:
Men dem tar seg opp litt, verre idag enn igår.
Men jeg får i meg mat og har enda ikke kastet opp.
7+1 bare da...

Har også prøvd det å spise lite og ofte, men ikke lett når alt kommer i retur. Tenkte å veie meg i morgen og se om en uke med oppkast har gitt uslag på vekta....

Jeg orker heller ikke tanken på mat. Er kvalm, svimmel og trøtt. Å spiser jeg blir det bare værre. Hjemme fra jobb i dag pga dette. Håper virkelig det går raskt over ... 7*2 i dag, var aldri så galt sist

Back
Topp