Matlei..

Mittmirakel

Blir kjent med forumet
Hei, jeg er i dag i uke 9+3. Har heldigvis ikke slitt noe særlig med kvalme hittil, men har veldig nedsatt matlyst og ekstrem luktesans:troll: Nå begynner jeg å bli litt lei egne matrutiner og ønsker et mer variert kosthold, strever mest med å få i meg frokost. Trenger sårt tips til både frokost, lunsj og middag. Hva er deres tips? :hello

Lunsj = rester fra gårsdagens middag :)

"spennende" Pålegg til skiver:
kylling curry salat, salat, kyllingpålegg og tomat eller agurk.
Banan og jordbær + hasselnøtter på toppen

Litt kjedelige pålegg, men jeg er lat - så hva kan jeg si?
Baconost
Skinkeost
Prim
Jordbær syltetøy og ost

Ellers finnes det faktisk utrolig mye inspirerende pålegg til brødskiva på bakehuset.no!

Frokost:
Skive med ovnsbakt leverpostei, sylteagurk og appelsinjuice (jernboost på morgenen).
Havregrøt med kanel og sukker evt blåbærsyltetøy.

Lunsj
Skinke, ost, spirer, agurk og paprika.
Grove vafler med pålegg
Salat
Wrap med skinke, ost, salat, agurk, rødløk, paprika, tomat etc.

Middag:
Salma med grønnsaker bakt i ovn.
Pasta carbonara (har sjekket parmesan kan vi spise).
Nakkekoteletter med båtpoteter, tyttebær, gulrot
Laks bakt i ovn med sitron, kokte poteter, agurksalat (vann, sukker, pepper, eddik).
Kylling med pestopasta.
Fiskekaker med rotgrønnsaker og eggesmør.

Der var litt. Skal ikke si at jeg variere så mye selv, men det kommer av kvalmen..

Ekstremt matlei selv, slitsomt. Vandra på butikken i dag og kom ikke på NOE jeg hadde lyst på! Tok med et par ting av gammel vane som jeg håper går ned...

Prøver å ha godt brød eller steke halvstekte rundstykker. Lite pålegg frister, spiser div kokt skinke, jatlsberg, servelat. Fikk kanskje lyst på reker i dag, kjøpte det. Får se hvordan det går når de er på skiva.. :hilarious:

lite fantasi på middag. Moussaka var godt her en dag. Kylling..

Smoothie til frokost er friskt og godt, når ingenting annet frister

Pleier å spise smoothie til frokost. Lager den skikkelig tykk og god med frosne bær, frossen banan, proteinpulver og vaniljeyoghurt (og gjerne andre ting som frø, rosiner, rå kakao, cottage cheese, avokado, fersk spinat, vannmelon, honning, kulturmelk, limejiuice eller hva annet jeg har lyst på/føler passer/har tilgjengelig i kjøleskapet), også har jeg litt granola på toppen og spiser med skje. Forrige gang jeg var gravid var det omtrent det eneste jeg klarte å spise til frokost, lunsj og middag :D

Har mistet helt lysten på kylling og fisk, og sliter med å spise grønnsaker, så mat er ikke lett om dagen for meg heller. Går mye i brødmat eller pasta.

Har aldri spist så kjedelig som nå. Alt smaker liksom for mye.

Det som funker for meg til frokost er knekkebrød med ost eller taffelost. Prøver å putte på litt grønt som agurk, tomat, avokado.

Mellommåltid frukt (appelsin, banan, druer), rosiner, nøtter, gulrot.

Lunsj: byggrynsgrøt med bær, frukt og kanel, omelett eller bare Knekkebrød.

Middager sliter jeg med. Har laget litt pastasalat m/grønsaker og pestodressing, wraps m/kylling og grønnsaker. Ellers syns jeg det er vanskelig å finne variasjoner som ikke byr meg i mot.

Det er ingen middagsmat som frister for tiden! Jeg som vanligvis elsker middag! Jeg kan inne huske at det var sånn her forrige graviditet.. :wtf: Må tvinge meg til å ta første biten, så går det helt greit ei liten stund før det plutselig bare er nok..

Det er ingen middagsmat som frister for tiden! Jeg som vanligvis elsker middag! Jeg kan inne huske at det var sånn her forrige graviditet.. :wtf: Må tvinge meg til å ta første biten, så går det helt greit ei liten stund før det plutselig bare er nok..
————-

Akkurat sånn er det her også :wtf: Priser meg lykkelig for at jeg ikke er kvalm og kaster opp, men dårlig samvittighet for at jeg ikke får i meg nok mat :(

Jeg er kvalm og har lite matlyst. Det er så fort jeg tar en bit så er det som om maten smaker vondt. Så jeg har gått ned nesten 4 kilo. Har bare funnet ut at hvis det er noe jeg får innfall på at jeg har lyst på så spiser jeg det!

Litt det samme her. har ikke lyst på noe, men det går aom regel bra å spise når jeg får begynt. Husker det var enda verre sist..

Back
Topp